העוזרים המשפטיים מוחים על תנאי העסקתם ע"י המדינה

עשרות עוזרים משפטיים של שופטים המוחים כנגד תנאי העסקתם מילאו הבוקר את רחבת הכניסה של בתי המשפט המחוזי והשלום בת"א ■ מבקשים להסדיר את תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי ללא הגבלת זמן

עשרות עוזרים משפטיים של שופטים המוחים כנגד תנאי העסקתם על-ידי המדינה מילאו הבוקר (ג') את רחבת הכניסה של בתי המשפט המחוזי והשלום בתל-אביב.

העוזרים המשפטיים בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה ברחבי הארץ, שמתכוונים לקיים היום אסיפות עובדים כדי לתכנן את המשך מאבקם, חילקו לבאי בתי המשפט דפי הסבר תחת הכותרת "עובדים אינם מוצר בעל תאריך תפוגה", שבהם נכתב: "בלעדינו, התיק שלך היה מתחיל באיחור כל יום; בלעדינו, לא היה מי שיבדוק מדי יום אם התיק שלך הגיע ללשכה; בלעדינו, פסקי דין היו מתפרסמים באיחור ניכר - זו לא התרברבות, זו סטטיסטיקה".

במערכת בתי המשפט בישראל מועסקים כ-600 עוזרים משפטיים של שופטים (שרובן המכריע עוזרות) לתקופת זמן קצובה - עד 4 שנים. לטענת העוזרים, בתום התקופה וללא קשר לטיב עבודתם, הם מפוטרים.

העוזרים מבקשים מהמדינה להסדיר את תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי ללא הגבלת זמן, אך לדבריהם, לא רק שהמדינה החליטה שלא לשנות את תנאי העסקתם - אלא שבכוונתה אפילו להרע אותם.

על העיצומים שנוקטים העוזרים המשפטיים הודיעה אתמול (ב') ההסתדרות, שבמסגרתה התאגדו העוזרים המשפטיים בכל בתי המשפט בארץ לפני חודשים אחדים.

מנהל בתי המשפט, משה גל, מונה על-ידי שר המשפטים יעקב נאמן לעמוד בראש צוות הבוחן את תנאי העסקתם של העוזרים המשפטיים, ובמכתב ששיגר הבוקר לכלל השופטים בארץ, כתב כי "נוכח עמדות משרד האוצר ונציבות שירות המדינה, גובשה חלופה שלפיה העוזרים המשפטיים יועסקו במשרת אמון לתקופה קצובה, ארוכה מזו הקיימת היום, וכן גובש מתווה שכר הכולל אפשרות לשעות נוספות".

אלא שלדברי גל, אף שההצעות היו סבירות, הן נדחו על-ידי נציגי העוזרים המשפטיים על הסף. העוזרים המשפטיים דורשים שלא תחול כל מגבלת זמן על העסקתם.

"לפי גישה זו", טוען גל, "יוכל באופן תיאורטי עוזר משפטי לעבוד בתפקידו גם 30 או 40 שנה".