חובות? מכירה בדרך? ליברפול דווקא מגדילה הכנסות

"הגרדיאן" מפרסם כי הקבוצה תגדיל העונה את ההכנסות שלה מזכויות שידור בכ-1.4 מיליון ליש"ט, למרות העונה הלא מוצלחת על הדשא ■ פפה ריינה: "מכירה מהירה של המועדון חשובה"

אחרי שבסוף השבוע, לאחר פרסום הדו"חות הפיננסיים, נודע כי חובותיה של ליברפול צמחו ל-472.5 מיליון ליש"ט, יש עניין כלכלי אחד שממנו האדומים דווקא יכולים להיות מרוצים: הקבוצה צפויה להגדיל השנה את ההכנסות שלה מזכויות שידור. כך מפרסם היום (ג') "הגרדיאן".

על-פי הדיווח, צפוי המועדון להכניס 47.3 מיליון ליש"ט מזכויות השידור של הפרמיירליג, לעומת 50.26 אשתקד, בעיקר בגלל העובדה שהקבוצה סיימה את העונה במקום השביעי (מקום שני בעונה שעברה). עם זאת, הגידול בחלוקת הכספים של אופ"א לקבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים תטיב עם ליברפול, שתכניס השנה 17.62 מיליון אירו עבור הזכויות שלה מהצ'מפיונס ליג ומהליגה האירופית, לעומת 10.07 מיליון אירו אשתקד. המשמעות: למרות העונה הגרועה בכל הקשור לתוצאות על הדשא, הכנסות הטלוויזיה של המועדון יצמחו השנה ב-1.4 מיליון ליש"ט.

בתוך כך, שוער הקבוצה, פפה ריינה, מפעיל לחץ על הבעלים לקדם את עסקת מכירת המועדון: "מכירה מהירה חשובה. אם היא תקרה, נוכל להתחיל בהכנות לעונה הבאה מוקדם יותר". כזכור, בעלי המועדון, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס האמריקנים, הודיעו כי הם מעמידים אותו באופן רשמי למכירה.