הושלם שלב מקדמי הכרחי נוסף בדרך להקמת מסלקה פנסיונית

פרופ' עודד שריג, הודיע היום על הקמתה של החברה שתקים ותנהל את המסלקה להעברת מידע וכספים בתחום החיסכון הפנסיוני ■ תקציב החברה בשלב האפיון עומד על כ-2 מיליון שקל

הושלם שלב מקדמי הכרחי נוסף בדרך להקמת מסלקה פנסיונית. הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, הודיע היום על הקמתה של החברה שתקים ותנהל את המסלקה להעברת מידע וכספים בתחום החיסכון הפנסיוני. כפי שפורסם ב"גלובס", בעלי החברה יהיו הגופים הבאים: דש גמל, הפניקס, הראל, כלל, מגדל, מנורה מבטחים ופסגות גמל, מצד המוסדיים, כשמצד הבנקים יחזיקו במסלקה חמשת הבנקים הגדולים: דיסקונט, הבינלאומי, הפועלים, לאומי ומזרחי-טפחות. כמו כן, גם לשכת סוכני ביטוח הצטרפה לבעלי השליטה במסלקה.

לאור כך, כחודש לאחר שפורסמו טיוטת ההוראות הקובעות את דרכי פעולתה וניהולה של המסלקה ומסמכי ההתאגדות של החברה, הושלם השלב הראשון בהקמת המסלקה, והחברה נרשמה ברשם החברות. באוצר מציינים שבימים הקרובים יחל תהליך אפיון של פעילות המסלקה ובחינת חלופות טכנולוגיות אפשריות. נציין שתקציב החברה בשלב האפיון עומד על כ-2 מיליון שקל, אותם יידרשו לממן בעלי המניות בחברה.

שריג מסר היום בעניין זה כי "הקמת מסלקה פנסיונית הינה יעד מרכזי וחשוב של אגף שוק ההון, ובכוונתנו לפעול לכך שיישום השלב הראשון בהפעלת המסלקה יהיה בתחילת 2011", אמר והוסיף ש"המסלקה הפנסיונית הכרחית לייעול פעילות שוק ההון בישראל, בין היתר, ביישום רפורמת הניוד ובשכלול שוק ההפצה".

לפי שעה, וכל עוד לא יהיו לחברה שתקים ותנהל את המסלקה בעלי מניות הנמנים על קבוצת לשכות השכר, קבוצת המפיצים תחזיק ב-50% מהחברה והמוסדיים יחזיקו ב-50% הנותרים.