"יהיה הרבה בלגן": הבורסה תאריך שלב הנעילה ב-26 במאי

ל"גלובס" נודע כי הבורסה נענתה לבקשת גופים מוסדיים להאריך את שלב הנעילה ב-26 במאי, יום השדרוג של השוק הישראלי ב-MSCI ■ בכיר בשוק ההון: "יהיה כאן הרבה בלגן והמון פקודות - קנייה ומכירה"

הנהלת הבורסה החליטה להאריך את שלב הנעילה ב-26 במאי, יום השדרוג של ישראל במדדי ה-MSCI. כך נודע ל"גלובס".

המהלך הגיע לאחר שגופים מוסדיים בשוק פנו להנהלת הבורסה בבקשה להאריך את שלב הנעילה באותו יום, כיוון שלטענתם צפויות פקודות מסחר רבות - מכירה וקנייה - שיגיעו מצד המשקיעים הזרים בשל השדרוג של השוק הישראלי ב-MSCI לסטאטוס "משק מפותח".

שלב הטרום נעילה בבורסה יתקיים כרגיל ב-16:15-16:15 ואז יוארך שלב טרום הנעילה עד 16:53, ואז יתקיים שלב הנעילה עד 16:58, כלומר חצי שעה לאחר מועד הסגירה הרגיל של המסחר. בהנהלת הבורסה לא קיבלו בהתחלה בחיוב את בקשת המוסדיים להאריך את שלב הנעילה בשל החשש שמהלך זה ייצור פאניקה מיותרת בשוק, אך לבסוף הבינו כי עומס הפקודות מצריך הארכה זו.

גורמים בשוק, שעובדים עם הזרים, מסרו ל"גלובס" כי ככל שנתקרב ליום השדרוג ב-MSCI, זרם הפקודות יגבר, וביום השדרוג עצמו צפויות "אלפי ואולי עשרות אלפי פקודות", כדברי גורם בכיר בשוק המקורב לזרים.

עם השדרוג ב-MSCI יירד גם הנתח של ישראל ל-0.39% בלבד במשפחת השווקים המפותחים, מה שהביא כבר לבריחת משקיעים אקטיביים מהשוק הישראלי.

"הרבה עבודה"

"בגלל הנתח הקטן של ישראל, המשקיעים האקטיביים יוצאים החוצה", אמר בכיר בשוק ההון. "התגובה שלהם לכולם היא כזו: 'עזבו אותנו; נקנה טבע ואחרי השדרוג נעשה עבודה מעמיקה יותר על שאר המניות בשוק'".

אך לצד מכירות המשקעיים האקטיביים (כגון קרנות גידור) יש לציין כי צפוי זרם הון חיובי לתוך השוק, בשל המשקיעים הפאסיביים (תעודות סל, קרנות נאמנות וכיוצא בזה). לפי ההערכות בשוק, בסך הכל צפוי להיכנס לשוק הון בסך של יותר ממיליארד דולר, בעיקר בגלל המשקיעים הפאסיביים.

"הפאסיביים חייבים להיות בשוק כל הזמן", אומר לנו גורם בשוק. "ברור שנראה קניות ביום השדרוג. צריך לזכור גם שהשחקנים המקומיים כל הזמן קונים. זה שהחליטו להאריך בחצי שעה את שלב הנעילה זה מעולה. יהיה כאן הרבה בלאגן והמון פקודות - קנייה ומכירה. תהיה הרבה עבודה לברוקרים באותו יום".