טאואר מכה את התחזיות עם מכירות שיא של 114 מיליון דולר ברבעון

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-29 מיליון דולר, שהם 14 סנט למניה - הרבה מעל התחזיות בשוק שעמדו על 3 סנט למניה

זה כבר הפך להרגל: חברת השבבים טאואר דיווחה היום (ד') על שבירת שיא נוסף במכירות וב-EBITDA ברבעון הראשון של 2010, כאשר החברה עקפה את התחזיות בשוק וסיפקה תחזיות טובות לרבעון השני. מנכ"ל טאואר הוא ראסל אלוונגר.

טאואר רשמה מכירות של 114 מיליון דולר ברבעון הראשון, קרי זינוק של 96% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לתחזיות של אלוונגר לפיהן החברה תצמח בכ-100% בהכנסות במחצית הראשונה של השנה. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכמה ב-35 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל ו-23 מיליון דולר ברבעון הקודם.

השורה התחתונה של טאואר מעט מורכבת. החברה הפסידה 36 מיליון דולר על בסיס GAAP (כללי-חשבונאות מקובלים בדיווח הכולל הוצאות חד פעמיות), בעיקר בשל עלייה בהוצאות המימון עקב עלייה בשוויים של המניה ואגרות החוב שלה. במילים אחרות, מדובר בהפסד חשבונאי בעיקרו ובנטרול הוצאות המימון היה ההפסד עומד על 2 מיליון דולר בלבד, לעומת 27 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-13 מיליון דולר ברבעון הקודם.

עם זאת, הרווח הנקי non-GAAP הסתכם ב-29 מיליון דולר, שהם 14 סנט למניה - שיפור ניכר בהשוואה להפסד של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל. לפי קונצנזוס התחזיות בוול סטריט של 2 האנליסטים הבודדים שמסקרים את טאואר, בשוק ציפו מהחברה לרווח נקי (non-GAAP) של 3 סנט למניה בלבד על הכנסות של 112.25 מיליון דולר, כך שהדו"חות הפתיעו לטובה.

אלוונגר: עומדים ביעדים

במבט קדימה, טאואר צופה מכירות של 123-128 מיליון דולר ברבעון השני, מעל התחזיות בשוק שעמדו על 120.75 מיליון דולר.

"מכירות הרבעון הראשון מציבות אותנו כחברה המובילה מבין יצרניות השבבים בטכנולוגיות ייחודיות ובין חמשת היצרניות המובילות בתעשיית השבבים העולמית", אמר אלוונגר. "בינואר התייחסנו ליעד מכירות שנתיות של 500 מיליון דולר ו-EBITDA של 160 מיליון דולר. תחזית הרבעון השני שלנו כבר משיגה קצב מכירות שנתי של 500 מיליון דולר, ובנוסף אנו כבר רואים סימנים של המשך צמיחה במחצית השנייה של השנה".

לראשונה מאז שנת 2000, טאואר רשמה רווח תפעולי על בסיס GAAP של 155 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. על בסיס non-GAAP, המקובל יותר בוול סטריט, רשמה החברה רווח תפעולי של 35 מיליון דולר (לעומת מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל) ורווח גולמי של 49 מיליון דולר, קרי עלייה של 308% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות הגולמית של החברה עלה ל-43.2% ברבעון הראשון מ-20% ברבעון המקביל.

עם הצמיחה בפעילות העסקית מגיעה גם העלייה בהוצאות, שכן הוצאות החברה תפחו ב-31% ברבעון הראשון ל-14.1 מיליון דולר. מתוך סכום זה הקצתה החברה 8.6 מיליון דולר להוצאות שיווק,הנהלה וכלליות ו-5.5 מיליון דולר להוצאות מו"פ.

"כפי שציינתי ברבעון שעבר, אנו נמצאים במו"מ רציני לרכישת נכס עם השלכות לטווח קצר", אמר אלוונגר בשיחה עם "גלובס". "כרגע עוד לא קרה משהו, אך אם המו"מ יבשיל לכדי עסקה רצינית אנו נודיע על כך, ואני מעריך שאם זה אכן יבוצע, זה יקרה בסוף יוני או תחילת יולי".