רוצים רק רישיונות: חוק השידורים בדרכו חזרה לפיצול

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ אופיר אקוניס מתנגדת למודל שהציע האוצר ומבקשת לשוב ולהוציא את החבילה הצרה מהחוק - ולהשאיר בו רק סעיף העוסק ברישיונות בטלוויזיה המסחרית

מתגברות ההערכות כי חוק השידורים לא יישאר במתכונתו הנוכחית וישוב להיות מפוצל. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה נערכים בוועדת הכלכלה לשוב להחלטה המקורית שהובלה בידי היו"ר חבר הכנסת אופיר אקוניס, לפיה הסעיפים העוסקים בכבלים ובלוויין ייצאו מהחוק, וייוותר בו רק סעיף העוסק ברישיונות בטלוויזיה המסחרית.

בפני הפיצול עומדות שתי מהמורות. האחת היא דרישת חבר הכנסת כרמל שאמה לערוך רוויזיה לחוק, וזאת על רקע המהמורה הנוספת - הצהרת האוצר כי ימשוך את החוק. בימים האחרונים הופעלו לחצים על ח"כ שאמה למשוך את הרוויזיה, זאת מתוך הבנה כי האוצר יחזור בו מהחלטתו למשוך את החוק כליל.

שאמה אמר ל"גלובס" כי הוא מוכן למשוך את דרישתו רק לאחר פגישה עם השר יובל שטייניץ, בה יבקש התחייבות כי אכן החוק לא ירד לטמיון.

לפי שעה, אכן נראה כי באוצר נחושים פחות באשר למשיכת החוק, שנהגה על-ידי אנשי המשרד. במהלך השבוע הקרוב תיערך פגישה בין הדרג המקצועי באוצר לבין השר, בה יוחלט האם יעמוד האוצר בהחלטתו למשוך את החוק.

ל"גלובס" נודע כי גם אם יימשך החוק או יפוצל - באוצר קיימות תוכניות חלופיות לחוקים אחרים שיקדמו את נושאי חבילת הבסיס הצרה. בעבור האוצר מדובר בנושא בעל אג'נדה צרכנית, ונודע כי אנשי המשרד ערכו גם עבודת חשיבה למקרה והחוק במתכונתו הנוכחית יטורפד.

לאחר שהוחלט לקיים רוויזיה בנושא, הציעה הממשלה מודל חלופי לחוק כפשרה. על-פי ההצעה, חיוב חבילה צרה יישקל מדי שנה, לאור חבילה צרה וולנטרית מוזלת שיציעו החברות. הפרסום בכבלים ובלוויין, נקבע, יישקל בשנית לאחר בדיקה של מצב השוק עד לשנת 2014.

לאור אי שביעות-הרצון של חברי הכנסת בוועדת הכלכלה, הוחלט לדחות את המודל. הטענה היא כי החוק כפי שהוא יפגע משמעותית ב-yes וב-HOT.

מאז אותה ישיבה, לפני כשבועיים, התקיימו ניסיונות למצוא פתרונות חלופיים, וכאמור מתחדדת ההערכה כי החוק ישוב ויפוצל.

הגורמים השונים סירבו להגיב לידיעה.