קבלן בניין חשוד באי-דיווח על הכנסותיו בגובה מיליוני שקלים

על-פי החשד, חיים אגמון נהג להסב את השיקים שקיבל מלקוחותיו ולא הפקיד אותם בחשבון הבנק שלו, בכדי שרשות המסים לא תוכל להתחקות אחר היקף הכנסותיו

חיים אגמון, קבלן בניין בן 52 מניר-צבי, חשוד באי-דיווח על הכנסותיו בגובה מיליוני שקלים. על-פי החשד, אגמון מוציא ללקוחותיו השונים "קבלות" בדמות פתקאות בכתב-יד.

לטענת רשות המסים, שביקשה את שחרורו בערובה, מבדיקת חלק מהתשלומים שהתקבלו אצל אגמון מסתבר כי הוא נוהג להסב את השיקים שהוא מקבל מלקוחותיו ולא מפקיד אותם בחשבון הבנק שלו, בכדי שרשות המסים לא תוכל להתחקות אחר היקף הכנסותיו.

אתמול (ג') הגיעו החוקרים לביתו של אגמון כדי לערוך חיפוש, והוא נעלם. כשנשאלה גרושתו היכן הוא השיבה כי אינה יודעת, אך בתום כשעה נמצא אגמון מסתתר בחדר האמבטיה. כשנשאלה גרושתו מדוע שיקרה לגבי הימצאות החשוד בבית, ענתה כי הוא ביקש זאת ממנה וחשבה שלאחר שתשקר החוקרים יילכו מביתה.

בחקירתו הודה אגמון כי בנה בתים במושב צפריה. לטענתו, הוא שימש כמתווך בין מזמיני העבודה לבין פועלים שביצעו בפועל את העבודה, ועל תיווך זה קבל כמה עשרות אלפי שקלים, עליהם לא דיווח.

מעדויותיהם של לקוחותיו עולה כי הוא בנה להם בתים בהרחבת היישוב במושב צפריה בשנים 2008 ו-2009. לחלקם הגדול רשם פתקים סתמיים על תשלומיהם, ולחלקם הוציא חשבוניות מס של חברת חיים אגמון השקעות, בהיקף של מיליוני שקלים, אלא שחשבוניות אלה לא דווחו לרשות המסים.

עו"ד רון רוטשילד, המייצג את אגמון, מסר בתגובה: "הסכמנו למעצרו ל-48 שעות. מחר בבוקר הוא משתחרר, ואני מניח שבזה יסתיים העניין".