שווה להחזיק קבוצה ב-NBA? המאבריקס הפסידו 273 מיליון ד' ב-8 שנים

‎כך טוען רוס פרו ג'וניור, שמחזיק ב-5% בעלות על המאבריקס, בתביעה שהגיש נגד הבעלים מארק קיובן; לפי התביעה, בעונת 2008/09 רשמה הקבוצה הפסד נקי של יותר מ-50 מיליון דולר

‎עד כמה קשה להרוויח היום מבעלות על קבוצת ‏NBA‏ אפשר להסיק מגל המכירות האחרון, במסגרתו עברו ידיים תוך פחות מחצי שנה ארבע קבוצות (נטס, וויזארדס, בובקאטס והורנטס). אתמול (ג') פרסם ה"דאלאס מורנינג ניוז" כי גם מארק קיובן סופג הפסדים כבדים מתוקף היותו הבעלים של דאלאס מאבריקס.

בתביעה שהגיש רוס פרו ג'וניור, מי שמחזיק בבעלות של 5% במאבריקס, כנגד הבעלים מארק קיובן, עולה שהמאבריקס רשמו הפסד נקי של יותר מ-50 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני 2009. בנוסף, בתביעה טוען פרו ג'וניור כי מאז 2001 הפסידה המאבריקס תחת הבעלות של קיובן סכום של 273 מיליון דולר, והחובות של הקבוצה צמחו ליותר מ-200 מיליון דולר.

פרו מכר לקיובן את הקבוצה בשנת 2000 עבור 285 מיליון דולר, והותיר לעצמו אחוזי בעלות בודדים. פרו טוען כי ההתנהלות הבזבזנית של קיובן הביאה לכך שהיקף החובות צמח בעשור האחרון, ולפי חישובים המתבססים על תחזית הכנסות שהציג לבית המשפט - הקבוצה תפסיד בשלוש השנים הבאות עוד 92 מיליון דולר והיקף החובות יגיע ל-300 מיליון דולר בקירוב.

כחלק מהתביעה, דורש פרו ג'וניור למנות רואה חשבון חיצוני שיבדוק את ההתנהלות הפיננסית של הפרנצ'ייז. מהתביעה גם עולה כי קיובן מחזיק בבעלות על 76% מהקבוצה.