בתמיכת חג הפסח: דו"חות טובים לגולף ברבעון הראשון

‎‎חברת האופנה הצליחה להגדיל את המכירות, ושיעור הרווח הגולמי טיפס ל-61.9% ■ ‏‎‎המנכ"לית אילנה קאופמן: "שמרנו על רמת הוצאות סבירה ביחס למכירות"‏‏

‎‎בדומה לענפי קמעונאות אחרים במשק, גם ברשת האופנה גולף , שבשליטת קבוצת אי.די.בי , נהנו מהכללת מכירות חג הפסח ברבעון הראשון של 2010 (לעומת הרבעון השני אשתקד). בנוסף, למרות התחרות המתגברת בענף האופנה, בגולף מציינים בדו"חות כי הקטינו את שיעורי ההנחות שהעניקו על מוצרי החברה.

‏בסיכום תוצאותיה הרבעוניות הצליחה גולף לשפר את היקף המכירות ב-9.8% ל-165.2 מיליון שקל, וגם את שיעור הרווח הגולמי שעמד על 61.9% (102.3 מיליון שקל), לעומת 60.7% (91.4 מיליון שקל) ברבעון המקביל ב-2009.

לגולף שתי זרועות פעילות מרכזיות - זרוע אופנת הלבשה, בה היא פועלת באמצעות 5 רשתות (גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי וספרינט); וזרוע המוצרים לבית (כלי מיטה, מגבות, כלי מטבח, ריהוט קל ומוצרים נוספים), במסגרתה מוכרת גולף גם מוצרי הלבשת ילדים ותינוקות.

‏מפילוח התוצאות בשני הסקטורים עולה כי השפעת מכירות הפסח באו לידי ביטוי רב יותר במכירות המוצרים לבית. אלה עלו ב-14.4% ל-85.1 מיליון שקל, לעומת עלייה של 5.4% במכירות אופנת ההלבשה שהסתכמו ב-80.1 מיליון שקל.

לצד השיפור במכירות ובשיעור הרווחיות, קטנו הכנסות המימון, לאחר שאשתקד רשמה החברה הכנסות ניכרות בסעיף זה בזכות עליות השערים שאפיינו את השווקים. הכנסות אלה הצטמצמו ביותר מ-74%, והובילו לכך שהשורה התחתונה של גולף נותרה דומה - רווח נקי של 24.4 מיליון שקל.

"עלייה יפה במכירות"

‏מנכ"לית גולף, אילנה קאופמן, התייחסה היום (ד') לתוצאות החברה: "צריך לזכור כי ינואר-פברואר היו חמים מאוד, מה שהשפיע על מכירות סוף העונה. אבל היינו ערוכים, והיה לנו מה למכור. למרות חורף קשה שמרנו על רמת הוצאות סבירה ביחס למכירות. עלייה של 10% במכירות היא עלייה יפה".

קאופמן התייחסה גם להשפעות מכירות הפסח על התוצאות והסבירה כי "המגמות בשוק אופנת ההלבשה מצביעות על כך שתקופת החגים נחלשה, אבל הם מאוד משפיעים בתחום הבית, ואנחנו מכינים את עצמנו לכך. גם לאופנת ההלבשה יש את הסייקל שלה".

לגבי התחרות המחריפה מול רשתות אופנה מחו"ל, מציינת קאופמן כי "תחרות זה דבר טוב, כי היא מחייבת אותנו להתחדד. ההנחות במחירים זה עניין של אסטרטגיה, ולדעתנו אנחנו מתמחרים את המוצרים במחיר הכי הוגן למוצר".

‏‎‎פסגות: "התוצאות החזקות אינן מייצגות"

‏‏בבית ההשקעות פסגות רואים את התוצאות בחיוב, והאנליסט טל שיריזלי ציין כי "הסיקור הנרחב בתקשורת, והעניין שיצרה פתיחת סניפי ‏‏GAP‏ ו-‏H&M‏, סייעו להערכתנו למכירות הרבעון של גולף בעקבות תנועת קונים ערה בקניונים הרלוונטיים, אשר בהם גם לרשת יש חנויות". עם זאת שיריזלי הוסיף: "להערכתנו התוצאות חזקות אולם אינן מייצגות, ובחלקן עתידות להיגרע מתוצאות הרבעון השני". ‏‎‎‏