רו"ח יזהר קנה הסיר את מועמדותו לנשיא לשכת רואי החשבון

קנה הבהיר כי יסכים להתמודד רק אם יצליח לגבש הסכמה של כל חברי הוועד המרכזי בלשכה, אך בפועל לא הצליח לגבש את הסכמתם של חברים מקבוצת מנירב ■ דורון קופמן, מקורבו של מנירב, מתכוון להציג מועמדותו

רו"ח יזהר קנה, חבר הוועד המרכזי בלשכת רואי החשבון, ויתר על העמדת מועמדותו לתפקיד נשיא הלשכה במקום רו"ח יגאל גוזמן ז"ל, שנפטר בפתאומיות לפני כ-3 שבועות.

בעקבות פטירתו של גוזמן פנו לקנה חברים בוועד המרכזי, בעיקר מקבוצתו של גוזמן אך גם מקבוצת האופוזיציה בראשות עופר מנירב, וביקשו ממנו שיציג את מועמדותו, כמועמד של הסכמה.

קנה הסכים והתבטא באוזני חברים בוועד כי הוא מאמין שהוא מועמד מתאים לעת הזו, וזאת בעיקר על רקע היריבות הגדולה בין המחנות בלשכת רואי החשבון. קנה משתייך פורמלית לקבוצת האופוזיציה, אך הוא מועמד המקובל גם על הקבוצה השנייה.

עם זאת, קנה הבהיר כי לא יסכים להיבחר ברוב, אלא רק אם יצליח לגבש הסכמה של כל חברי הוועד המרכזי. בפועל, קנה לא הצליח לגבש את הסכמתם של חברים מקבוצת מנירב, ולכן ויתר על הצגת מועמדותו.

קנה מסר בתגובה כי הוא אינו מתכוון להתייחס לעניין עד תום ה-30 למותו של גוזמן.

בתוך כך, רו"ח דורון קופמן, חבר הוועד המרכזי ומקורבו של מנירב, מתכוון להציג מועמדותו לנשיא הלשכה. זאת, לאחר שהפרקליטות הודיעה לו על סגירת תיקו בחשד לעבירות מס. עם זאת, תיק נוסף שבו חשוד קופמן בעבירות מס מצוי כעת בוועדת כופר עליונה.

כנראה שבישיבת הוועד הבאה יחליטו חברי הוועד על זהות הנשיא הבא.