דו"ח חלש לאלביט: ההכנסות מתחת לתחזיות, הרווח הגולמי ירד

"הירידה בהכנסות החברה ברבעון הראשון נבעה בעיקר מפעילותה בתחום הרק"מ והתקשו"ב בשל עיכוב בקבלת הזמנות וירידה במספר הפרויקטים לטווח קצר"

ספקית ציוד ההגנה לתעשיות הביטחוניות אלביט מערכות דיווחה היום (ה') על תוצאות חלשות ברבעון הראשון של 2010, שכללו ירידה בהכנסות, ברווח הגולמי וברווח התפעולי. בחברה, לעומת זאת, מעודדים מהצבר האיתן ומחלקים, כרגיל, דיבידנד בגין רווחי הרבעון, בהיקף של 36 סנט למניה שיחולק ב-7 ביוני.

אלביט מערכות הרוויחה 49.7 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.15 דולר, גבוה יותר מציפיות השוק שעמדו על 1.09 דולר למניה; אך יש לציין כי החברה רשמה רווח חד פעמי של 12.8 מיליון דולר ממכירת Mediguide. בשורה העליונה רשמה אלביט ירידה של 6% בהכנסות לרמה של 618 מיליון דולר, בעוד שבשוק ציפו ל-680.8 מיליון דולר.

"הירידה בהכנסות החברה ברבעון הראשון נבעה בעיקר מפעילותה בתחום הרק"מ והתקשו"ב בשל עיכוב בקבלת הזמנות וירידה במספר הפרויקטים לטווח קצר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד", מסבירים באלביט. צבר ההזמנות, המרמז על ההכנסות בעתיד, עלה ל-5.25 מיליארד דולר ברבעון הראשון מ-5.04 מיליארד דולר בסוף 2009, כאשר רובו (73%) מיועד ללקוחות בחו"ל ו-68% ממנו מיועד לביצוע בשנתיים הקרובות.

לצד הירידה בהכנסות נרשמו גם ירידות ברווח התפעולי והגולמי. הרווח הגולמי של אלביט ירד ב-11% ל-184 מיליון דולר. שיעור הרווחיות הגולמית של החברה ירד גם הוא, מרמה של 31.7% ברבעון הראשון של 2009 ל-29.8% ברבעון הראשון של 2010. עיקר השחיקה ברווח הגולמי נבעה מהתחזקות הדולר מול השקל, וכן בשל מכירות קצרות טווח של החברה ברבעון המקביל אשר הרימו את הרווח הגולמי בזמנו.

הרווח התפעולי נפל ב-35% ל-49 מיליון דולר, כאשר שיעור הרווחיות התפעולית ירד ל-7.9% מ-11.7% ברבעון המקביל. בשוק ציפו לשיעור רווחיות תפעולית של 9%, כך שאלביט אכזבה גם בסעיף זה.

"אנו מעודדים מהגידול המחודש בצבר ההזמנות שלנו ולמרות שתוצאות הרבעון הראשון של 2010 הציגו היחלשות מסוימת במכירות, רשמה החברה ביצועים כוללים טובים", אמר המנכ"ל יוסי אקרמן. "זכינו לאחרונה במספר הזמנות חשובות הכוללות את מערכות התקשו"ב לצבא האוסטרלי, הזמנה למערכות לוחמה אלקטרונית למטוסים ולמערכות יבשתיות שאלישרא קיבלה מלקוח באסיה, הזמנה שקיבלה חברת U-TacS המשותפת לנו ולתאלס אנגליה והזמנה לאספקת מערכות מטוסים ללא טייס ממשרד הביטחון הישראלי ואנו מעודדים מהזמנות אלו".

במקביל לפרסום הדו"חות העניקה היום חברת מדרוג דירוג של Aa1 לאגרות חוב שאלביט צפויה להנפיק, בהיקף של עד 350 מיליון דולר.