גל מאסיבי של חקירות פליליות על הונאות של בנקים בארה"ב

לפי "וול סטריט ג'ורנל", JP מורגן, סיטיגרופ, דויטשה בנק ו-UBS נמצאים תחת חקירה פלילית ראשונית ■ בנפרד מכך, "ניו-יורק טיימס" מדווח כי התובע הכללי של ניו-יורק חוקר 8 בנקים בחשד שמסרו מידע שגוי לסוכנויות הדירוג

תובעים פדראליים ורגולטורים מנהלים חקירה פלילית ראשונית בשאלה האם מספר בנקים גדולים הונו משקיעים לגבי תפקידיהם בעסקאות באג"ח מגובות משכנתאות - כך דיווח אמש (ד') "וול סטריט ג'ורנל", שציטט מקור המקורב לעניין.

לדברי המקור, הבנקים הנמצאים תחת שלבים ראשונים של חקירה הם JP מורגן , סיטיגרופ , דויטשה בנק ו-UBS.

בנוסף, אמר המקור, בנקים אלה קיבלו מה-SEC זימונים אזרחיים כחלק מחקירה מקיפה של עסקאות מכר וסחר הקשורות למשכנתאות. כזכור, מוקדם יותר דיווח העיתון כי מורגן סטנלי נתון לחקירה דומה.

הסוגייה אותה בודקים החוקרים היא האם הבנקים הציגו למשקיעים בבירור את הדברים, בבואם לשווק את מוצרי ההשקעה מגובי משכנתאות סאב-פריים (CDO). לפי הדיווח בעיתון, התובעים אוספים ראיות ולא שיגרו צווי זימון פליליים או התבייתו על מקרה מסוים.

בנפרד מכך, "ניו-יורק טיימס" מדווח היום (ה') כי התובע הכללי של ניו-יורק, אנדרו קומו, חוקר 8 בנקים כדי לקבוע אם מסרו מידע שגוי לסוכנויות הדירוג במטרה לנפח את דירוגן של אג"ח מגובות משכנתאות.

הבנקים הללו הם גולדמן זאקס , מורגן סטנלי, UBS, סיטיגרופ, קרדיט סוויס, דויטשה בנק, קרדיט אגריקול ומריל לינץ', הנמצא בבעלותו של בנק אוף אמריקה .