לאחר כתבה בערוץ 1: מניית ביונדווקס זינקה ב-20% בבורסה

‎בכתבה נרמזה האפשרות שחברות גדולות יתעניינו במסחור התרופה של ביונדווקס - חיסון אוניברסלי לשפעת, או אף בביונדווקס עצמה

‎‎מה גרם למניית ביונדווקס לזנק היום בבורסה המקומית ב-18.5% במחזור גבוה מהממוצע? מנייתה רשמה עלייה מרשימה זו ללא כל הודעה מצד החברה. בשער הגבוה היום המניה רשמה זינקו של כ-20%, וכעת היא מטפסת ב-17% בבורסה.

ככל הנראה התשובה לתהייה זו קשורה לכתבה ששודרה אתמול במהדורת "מבט" בערוץ 1, ובה סופר על החברה, שמפתחת חיסון אוניברסלי לשפעת, והצלחותיה בשלב הראשון והשני של הניסויים הקליניים.

במסגרת הכתבה התראיינה גם פרופ' רות ארנון, מפתחת המוצר ומי שפיתחה גם את הקופקסון של טבע. בסיום הכתבה נרמזה האפשרות שחברות גדולות יתעניינו במסחור התרופה של ביונדווקס, או אף בביונדווקס עצמה. נראה שהכתבה העלתה את המניה על הרדאר של המשקיעים וזה מה שתידלק את הזינוקים במנייתה.

ביונדווקס נסחרת בתל אביב לפי שווי של 95 מיליון שקל. בכנס משקיעים שנערך שלשום (ג') בבורסה, דיברה ד"ר תמר בן-ידידיה, המנהלת והמדעית של החברה. היא ציינה שביונדווקס מפתחת חיסון שיתאים גם לשוק השפעת העונתית וגם למגיפות שפעת שפורצות מידי פעם, דוגמת שפעת החזירים ושפעת העופות.

"היו לנו שני ניסויים, בקבוצת צעירים ובקבוצת מבוגרים (גילאי 55-75) שהיא גם קבוצת הסיכון והתוצאות היו מצוינות", אמרה בן-ידידיה. היא הזכירה את החברות הגדולות הפועלות בתחום - נוברטיס, סאנופי פסטר ו-‏GSK‏, ואמרה שכולן מועמדות להתעניין בביונדווקס ואולי לחתום איתה על הסכם שיתוף פעולה להגיע לסיום פיתוח החיסון. ‏‎‎‏