אובמה: "העסקים הקטנים בארה"ב עדיין מורעבים להון"

עזרה לצמיחת העסקים הקטנים עומדת בראש סדר העדיפויות של הצוות הכלכלי שלו ■ לפני שבוע הציג הממשל חקיקה הכוללת קרן בסך 30 מיליארד דולר שתגדיל את ההלוואות לעסקים הראויים לקרדיט

"העסקים הקטנים בארה"ב עדיין מורעבים להון לו הם כה זקוקים על מנת ליצור מקומות עבודה חדשים ושיעזור לדחוף קדימה את ההתאוששות הכלכלית אל מחוץ למיתון" אומר הערב נשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישה עם תעשיינים ובעלי עסקים קטנים בבאפלו, ניו יורק.

אובמה ציין כי עזרה לצמיחת העסקים הקטנים עומדת בראש סדר העדיפויות של הצוות הכלכלי שלו. "אולי הדבר היחיד החשוב ביותר שאנו יכולים לעשות עכשיו הוא לעזור בביטוח האשראי של בעלי העסקים הקטנים כך שיוכלו לקבל את ההון לו הם זקוקים" אמר הנשיא.

בשבוע שעבר חשף הממשל חקיקה שיעודה "לתת לעסקים הקטנים שלנו תמריץ" מילותיו של אובמה. החקיקה כוללת קרן בסך 30 מיליארד דולר שתגדיל את ההלוואות לעסקים הראויים לקרדיט.

אובמה ציין בדבריו את השיפור שחל ב-4 החודשים האחרונים ברציפות בשוק העבודה, אך מיהר להוסיף כי לא ינוח עד שכל מי שמעוניין לעבוד יוכל למצוא עבודה. "אם אתה עדיין מחפש עבודה, ולא יכול לשלם את חשבונותיך ואת המשכנתא לה התחייבת - אז זה עדיין מיתון ולא משנה על מה מצביעים הנתונים הכלכליים".

מוקדם יותר היום פורסם דו"ח של ועדת הפיקוח של הקונגרס על תוכנית ה-TARP של הממשל ממנו עולה כי לניסיונות הממשל להטות הון לעסקים קטנים היתה עד כה השפעה קטנה. על פי הדו"ח לא ברור אם הבנקים מונעים מעסקים קטנים את האשראי. הנתונים מראים כי ההלוואות ירדו בשיעור חד, אך לא ברור אם זה בשל כך שהבנקים מונעים מהעסקים הקטנים ללוות או בגלל שהעסקים הקטנים נמנעים מלבקש הלוואות.

נציין כי צפון מדינת ניו יורק סובלת משיעור אבטלה גבוה ונופלת ביכולות היצרניות ביחס לאיזור ניו יורק כולו. כאשר המצב בעיר בופלו טוב יותר מהמצב באיזור הכפרי ובה עומד שיעור האבטלה על 8.6%