הרייטינג של ליגת העל בכדורגל צנח העונה ב-22%

ליגת העל סוגרת את אחת העונות הדרמטיות, אבל מבחינת נתוני צפייה מדובר בעונה החלשה אי-פעם ■ הקאמבק של ערוץ 1 ל"משחק המרכזי" הסתיים עם רייטינג ממוצע של 9.83% לעונת 2009/10

למרות שהיא תיזכר כאחת העונות הדרמטיות בכדורגל הישראלי, לפחות מבחינת נתוני צפייה 2009/10 תירשם כעונת השפל של הכדורגל הישראלי. הקאמבק של ערוץ 1 לשידור המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל הניב רייטינג ממוצע של 9.83% בלבד בקרב משקי-בית יהודיים - ירידה של 22% לעומת העונה שעברה, אז שודרה הליגה בערוץ 10 (12.4% רייטינג ממוצע).

בסך-הכל, תוך 4 שנים נרשמה ירידה של 37% בצופי הטלוויזיה במשחק המרכזי. זו הפעם הראשונה מאז החל שידור "המשחק המרכזי" שליגת העל יורדת לממוצע חד-ספרתי.

משחק ההכרעה הדרמטי אתמול (שבת) בבלומפילד בין בני יהודה למכבי חיפה (1-1), שהיה אמור להיות משחק ההכתרה של הירוקים, רשם רייטינג ממוצע של 12.4% בערוץ 1 בקרב משקי-בית יהודיים (נתונים ראשוניים). ב'פיק' נרשם רייטינג יוצא דופן של 20.3%. עם זאת, יש לציין כי במקביל שודר בצ'רלטון משחק האליפות של הפועל תל-אביב מול בית"ר ירושלים בטדי, מה שגזר מן הסתם נתח צפייה מערוץ 1.

מבחינת כמות שידורים, מכבי חיפה זכתה לחשיפה הגדולה ביותר בפריים-טיים: 18 שידורים בסך-הכל, לפני הפועל תל-אביב ששודרה 12 פעמים, מכבי תל-אביב - 10, בית"ר ירושלים - 9, בני יהודה - 5, מ.ס. אשדוד - 5, הפועל באר-שבע - 3, בני סכנין - 3, הפועל פתח-תקווה - 2, הפועל חיפה - 2, מכבי פתח-תקווה - 1.

5 קבוצות לא זכו העונה ולו לשידור אחד בערוץ במסגרת "המשחק המרכזי": הפועל עכו, הפועל רעננה, מכבי נתניה, הפועל רמת-גן, מכבי אחי נצרת.

עם זאת, ערוץ 1 עדיין לא סיים את שידוריו העונה מהכדורגל הישראלי, והוא ישדר את שני משחקי המבחן לליגת העל, בין הפועל רמת-גן להפועל כפר-סבא.