"אני מתרגש מפרסום ישראלי יותר מאשר מפרסום אמריקני"

מייקל דמטריאדס, מנהל פסטיבל ניו-יורק לפרסום, מתכונן בראיון ל"פירמה" לגמר הפסטיבל, שאליו עלו השנה מספר שיא של 23 פרסומות של משרדי פרסום ישראליים

מספר שיא של 23 פרסומות, מבית היוצר של 5 משרדי פרסום ישראליים - גיתם, באומן-בר-ריבנאי, מקאן-אריקסון, שלמור-אבנון-עמיחי ושמעוני-פינקלשטיין - עלו השנה לגמר בקטגוריות השונות של פסטיבל ניו-יורק לפרסום, אחד הפסטיבלים החשובים והיוקרתיים בענף הפרסום. אבל מנהל הפסטיבל, מייקל דמטריאדס, רחוק מלהיות מופתע.

"הפרסום הישראלי משתפר מאוד בשנים האחרונות. מספר העבודות שעלו לגמר היא אינדיקציה לכך. אני סבור שמשרדי הפרסום הישראלים מרגישים טוב יותר עם העבודות שלהם, בזכות העובדה שיותר פרסומות ישראליות הופכות בינלאומיות".

"זה טוב שהמשרדים הישראלים מרגישים נוח יותר להתמודד, כי זה חושף אותם לעולם וגורם להם להיות יותר יצירתיים", מוסיף דמטריאדס, שבעיניו אין זה דבר מובן מאליו שמדינות שתעשיית הפרסום שלהן פחות ותיקה ומפותחת מארצות-הברית או בריטניה יעשו פרסומות טובות יותר. "ישראל היא עדיין תעשיית פרסום צעירה לעומת תעשיית הפרסום בלונדון או בניו-יורק, ולכן אני מתרגש יותר מפרסום ישראלי טוב מאשר מפרסום אמריקני".

"יש לנו מוניטין מדהים. אנחנו לא נמצאים בבעלות של אף אחד, אנחנו פרטיים ועצמאיים", אומר דמטריאדס, בתשובה לשאלה כיצד הפסטיבל מצליח להישאר רלוונטי גם אחרי למעלה מ-50 שנה, כשמולו מתחרים רבים, חלקם גם נחשקים יותר".

* הראיון המלא עם מייקל דמטריאדס - מחר במגזין "פירמה".