פט ביוקנאן פותח את הפה: יותר מדי יהודים בביהמ"ש העליון בארה"ב

ביוקנאן, מראשי הימין הקיצוני בארה"ב: אם הסנאט יאשר את מינוי אלנה קגאן לעליון - 33% מהשופטים בערכאה זו יהיו יהודים, בעוד ששיעורם באוכלוסיה הוא 2% בלבד ■ הליגה נגד השמצה: "ביוקנאן אנטישמי מועד שחוזר לסורו"

פט ביוקנאן, מראשי הימין הקיצוני בארה"ב וחסיד נלהב של בלייני "מסיבת התה", שהוקע לא פעם כאנטישמי מובהק, טוען כי יש יותר מדי יהודים בבית המשפט העליון בארה"ב.

במאמר שפרסם במספר אתרי אינטרנט ימניים טוען ביוקנאן כי אם הסנט יאשר את מינויה של אלנה קגאן, המועמדת של נשיא ארה"ב ברק אובמה, לעליון - 33% מהשופטים בערכאה זו יהיו יהודים, בעוד ששיעור היהודים באוכלוסיית ארה"ב הוא 2%.

קגאן היא יהודיה מניו-יורק, שכיהנה כדיקנית הפקולטה למשפטים באוניברסיטת הארווארד ומכהנת עתה כטוענת של הממשל לפני בית המשפט העליון, תפקיד שמקביל בערך לזה של פרקליט המדינה בישראל.

מינויה של קגאן נתקל בהתנגדות אוטומטית של המיעוט הרפובליקני בסנאט. מתנגדיה טוענים, בין היתר, כי היא מתנגדת לצבא מפני שבהיותה דיקנית בהארווארד היא פרסמה חוות-דעת משפטית שאסרה על הצבא לגייס סטודנטים בקמפוס. קגאן מצידה טוענת כי חוות-הדעת עלתה בקנה אחד עם מדיניות הארווארד, שמתנגדת לאיסור של הצבא על שירות הומוסקסואלים ולסביות מוצהרים. מתנגדי קגאן טוענים גם כי אין לה ניסיון שיפוטי, אבל עד עתה לא העלתה אף אישיות בחוגי הימין את הטענה כי בעליון יש יהודים רבים מדי.

במאמר, שמופיע בין היתר באתרים townhall.com, world net daily, ו-human events, שופרות בולטים של הימין הקיצוני, כתב ביוקנאן: "מאז שמונה תורגוד מרשל לבית המשפט העליון לפני 43 שנה (על-ידי הנשיא דאז, לינדון ג'ונסון), לא מינה נשיא דמוקרטי אף שחור אחד לבית המשפט העליון. הנשיא השחור היחידי שמכהן עתה, קלארנס תומאס, מונה על-ידי הנשיא ג'ורג' בוש (האב), והדמוקרטים בסנאט העבירו אותו במסלול יסורים עד שאושר".

"למעשה, מ-7 השופטים העליונים שמונו על-ידי הנשיאים הדמוקרטיים ג'ון קנדי, ג'ונסון, ביל קלינטון וברק אובמה, אחד היה שחור (מרשל), אחת פוארטו-ריקאנית (סוניה סוטומאיור), והחמישה האחרים יהודים (ארתור גולדברג, אייב פורטאס, רות ביידר גינסברג, סטיוון בראייר ואלנה קגאן)", כותב ביוקנאן. "אם מינוי קגאן יאושר - היהודים, שמהווים פחות מ-2% באוכלוסיה הכללית, יהוו 33% מאוכלוסיית בית המשפט העליון (השניים האחרים שמכהנים עתה הם גינסברג ובראייר). האם כך רואים הדמוקרטים ייצוג מגוון (של האוכלוסיה) בבית-המשפט?... בכמעט 50 השנה האחרונות לא מינה נשיא דמוקרטי אף שופט עליון פרוטסטנטי או קתולי לבן לבית המשפט העליון".

"ביוקנאן הוא אנטישמי מועד שחוזר לסורו"

ביוקנאן מדווח על תסיסה בקרב מנהיגים ופרשנים שחורים בגלל העובדה שהנשיא השחור הראשון ויתר פעם נוספת על הזדמנות למנות שופט שחור לעליון.

בתגובה על כך פרסמה בסוף השבוע "הליגה נגד השמצה", הגוף המוביל במאבק נגד אנטישמיות בארה"ב, את ההודעה הבאה: "ביוקנאן הוא אנטישמי מועד שחוזר לסורו שוב ושוב, ושאינו מחמיץ שום הזדמנות לחשוף את שיני הארס המשוננות שלו... דבריו על הרקע היהודי של אלנה קגאן ועל ההרכב הדתי של בית המשפט העליון הם מוטים ובלתי סובלניים, והם אינם קבילים בחברה פלורליסטית כשלנו".

זו כידוע אינה ההצהרה האנטישמית או האנטי-ישראלית הראשונה של ביוקנאן, שנחשב פרשן לגיטימי ושמופיע בתכיפות לא קטנה ברשתות או בערוצי הכבלים. הנה כמה מהתבטאויותיו בשנים האחרונות:

"ישראל והגיס החמישי שלה בעיר הזו (וושינגטון) רוצים להצעיד אותנו למלחמה עם איראן. בוש (הבן) צריך להדוף אותם, והעם האמריקני צריך למר למחוקקים שלהם: תצביעו (בעד מלחמה), אז אנו לא נצביע בעדכם" (בטור: משבר מזויף, ומשבר אמיתי, מ-15 ביולי 2008).

"אם אתם רוצים לדעת משהו על אתניות ועל כוח, לכו לסנט של ארה"ב. 13 מחברי הסנט הם יהודים, בעוד שהיהודים הם 2% מהאוכלוסיה. זה נקרא כוח..." (שידור בתכנית קבוצת מקלאפלין, מ-2 בפברואר 2007).

"מי ירוויח ממלחמת ציוויליזציות בין המערב לאיסלאם? תשובה: מדינה אחת, מנהיג אחד, מפלגה אחת. ישראל, שרון, ליכוד" (מהספר: Neo-Conned! Just War principles: A condemnation of war in Iraq).