מזרחי-טפחות ישלם 4.5 מיליון שקל לחברת מחסני חשמל "הישנה"

זאת בשל אחריותו של הבנק להתמוטטות החברה - כך קבעו שופטי העליון בפסק דין שניתן על דרך הפשרה

בנק מזרחי-טפחות ישלם לחברת מחסני חשמל "הישנה", הנמצאת בפירוק, סך של 4.5 מיליון שקל, בשל אחריותו של הבנק להתמוטטות החברה - כך קבעו היום (ב') שופטי בית המשפט העליון מרים נאור, חנן מלצר ויצחק עמית, בפסק דין שניתן על דרך הפשרה.

שופטי העליון ביטלו את פסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב ציפורה ברון, שקבעה לפני כשנה כי הבנק ישלם סך של 23 מיליון שקל לחברה, לאור הטענה כי ניתוק קווי האשראי שלה גרם למחנק אשראי ולהתמוטטות החברה.

חברת מחסני חשמל (הישנה) קמה ב-1990 ונכנסה להליכי פירוק ב-1992. ב-1999 הגיש מפרק החברה דאז, עו"ד יונתן בך ז"ל, תביעה נגד הבנק בטענה כי הוא אחראי להתמוטטותה. עם מותו הופסקו הליכי התביעה, וחודשו לאחר שלחברה מונה מפרק חדש.

השופטת ברון קבעה כי הבנק ישלם סך של 11.3 מיליון שקל, בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה, דהיינו 10 שנים קודם לכן, סך שהגיע ל-23 מיליון שקל.

לאחר מתן פסק הדין של ברון עירער הבנק - באמצעות עו"ד גדי טיכו ממשרד רם כספי ועו"ד גבי מויאל-מאור ממשרד המבורגר-עברון - לבית המשפט העליון, בטענה כי לפסק הדין המחייב את הבנק כספית יש השלכות רוחב, מאחר שהוא פותח אפשרות לכל חברה שמתמוטטת להאשים את הבנק שבו התנהל חשבונה בקריסתה.

בשבועות האחרונים הסמיכו הצדדים את שופטי העליון לפסוק על דרך הפשרה, בסכום של בין 3 ל-10 מיליון שקל, לאחר שהשופטים הבהירו כי בדעתם לבטל את פסק דינו של המחוזי. (ע"א 5071/09).