כלכלני כיוון: הכניסה לקבוצת המדינות המפותחות יוצרת הזדמנויות

בהסתכלות ארוכת טווח התמונה המאקרו-כלכלית האיתנה המתקבלת כתוצאה משיפור ברווחיות החברות כמו גם התשואות הנמוכות המתקבלות באפיקים הסולידיים צפויים לתמוך ולייצב את שוק המניות המקומי

המשקיעים הזרים כבר החלו למכור מניות באופן אגרסיבי לקראת מעבר מדינת ישראל לשוק המדינות המפותחות. לפי נתוני בנק ישראל, בחודשים פברואר-מארס מכרו הזרים מניות בהיקף של 825 מיליון דולר. כשיפורסמו נתוני אפריל ומאי, קיימת סבירות גבוהה כי מגמה זו תימשך וזאת בעיקר על רקע המעבר של ישראל מקבוצת המדינות המתעוררות ה- MSCI לקבוצת המדינות המפותחות ה- OECD. כך אומר אבי מאיר, מנכ"ל כיוון ניהול תיקי השקעות, בסקירה שפרסם היום (ב').

מעבר זה, שיתבצע בשבועות הקרובים, יביא ללחץ נוסף של מוכרים זרים בטווח הקצר בשל מכירת ההחזקות בקרנות המשקיעות בשווקים מתפתחים, כאשר רכישות של קרנות המשקיעות בשווקים המפותחים שהיקפן גדול הרבה יותר תתבצענה באופן מדורג. עם זאת מעריכים כלכלני כוון בית השקעות, בטווח הבינוני והארוך, המעבר בין הקבוצות ייטיב עם שוק המניות המקומי. בטווח הקצר קיימת רגישות גבוהה בשוק המקומי והשוק הוא אכן תנודתי עקב רמת המחירים אליה טיפס ובעיקר עקב החרפה אפשרית של ההתפתחויות האחרונות בחו"ל.

אולם, בהסתכלות ארוכת טווח התמונה המאקרו-כלכלית האיתנה המתקבלת כתוצאה משיפור ברווחיות החברות כמו גם התשואות הנמוכות המתקבלות באפיקים הסולידיים צפויים לתמוך ולייצב את שוק המניות המקומי. בכיוון ממליצים לנצל את הירידות הזמניות בשווקים על מנת להשביח את תיק ההשקעות ולהתמקד בעיקר במניות נבחרות ופחות במדדים. העדיפות לחברות הפועלות בענפים דפנסיביים, ולחברות המוטות לשוק המקומי.

בסקירתם החודשית על השווקים הפיננסים צופים בכיוון עלייה 0.4% במדד חודש מאי, שיפורסם באמצע חודש יוני . בשלב זה לא נצפית עליית ריבית בסוף חודש זה בעקבות המשבר שפוקד את אירופה וכן לא רואים לחצים אינפלציוניים שיאלצו את בנק ישראל לשוב ולעלות את הריבית. רק במחצית השנייה של השנה מעריכים בכיוון כי תהיה עליה הדרגתית בריבית המוניטארית שתגיע לרמות 2.75% נקודות בסיס עד לסוף 2010.

בכיוון ממליצים על גיוון תיק ההשקעות הסולידי וניצול הזדמנויות להשבחת תיק ההשקעות: 25% מהתיק מומלץ להחזיק בשחרים במח"מ בינוני. 25% נוספים באג"ח צמוד ממשלתי מח"מ 7-10 . 15% באפיק שקלי ריבית משתנה קונצרנים וגילונים. 10% במניות, בעיקר שמחלקות דיבידנד. 15% נוספים באג"ח קונצרנים צמוד דירוג A+ מח"מ בינוני, ו-10% לשמור במזומן לניצול הזדמנויות.