לינדנשטראוס לגושן וכהן: מה עשיתם בהדחת ענבר מחח"י?

יו"ר רשות ני"ע ויו"ר רשות החברות הממשלתיות זומנו למסור את גירסאותיהם בפרשת הדחתו של מבקר חברת החשמל, רו"ח אדיר ענבר ■ רשות ני"ע: ההחלטה על ההדחה התקבלה ע"י רשות החברות

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יזמן את מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן, ואת יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, כדי שיגישו לו דיווח על פעולותיהם בנושא הדחתו של מבקר חברת החשמל, רו"ח אדיר ענבר - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, רשות החברות הממשלתיות החליטה להדיח את ענבר מחברת החשמל, אך לינדנשטראוס הורה באחרונה למנוע זאת.

רשות ניירות ערך בעד ענבר

בד-בבד פנה לינדנשטראוס לרשות ניירות ערך וביקש את עמדתה בנושא. נודע כי מבחינת רשות ניירות ערך לא מדובר בהדחה רגילה של רואה חשבון בחברה ציבורית, שכן חברת החשמל היא חברה ממשלתית, וההחלטה להדיח את ענבר התקבלה על-ידי רשות החברות.

ענבר, שותף בכיר בפירמת רוה"ח דלויט בריטמן אלמגור זהר, הודח מחברת החשמל מיד לאחר פרסום הדו"חות השנתיים של החברה, ובתום תקופה ממושכת של חיכוכים עם הנהלת חברת החשמל והדירקטוריון. זאת, על רקע ההצגה של ההפרשות הפנסיוניות שהופרשו ביתר.

לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים של 2009 דרש ענבר כי יבוצע תיקון בדו"חות. חברת החשמל, מצדה, טענה כי יש להסתפק בשינוי אומדן בלבד. הנושא הובא להכרעתו של יו"ר רשות ניירות ערך, שהכריע לטובת ענבר.

בעקבות ההדחה החל המבקר בבדיקת הפרשה ואף הורה להקפיאה. ככל הידוע, ההדחה עומדת בעינה.

באשר לאי-קיום הוראות המבקר נמסר ממשרדו: "משרד מבקר המדינה החליט לזמן את מנהל החברות הממשלתיות ואת מנהל רשות ניירות ערך לצורך מתן דיווח על פעולות שנקטו בעקבות הפנייה ששלח משרד המבקר לכל אחד מהם בעניינו של רו"ח אדיר ענבר. לאחר שידווחו לנו, יוחלט מה יהיה השלב הבא".