אלוביץ' רוכש את החזקת התעשייה האווירית בחלל

ישלם תמורתן 167 מיליון שקל ויחזיק 66% בחברת לוויני התקשורת

שאול אלוביץ' ממשיך בהגדלת אחיזתו בחברת חלל תקשורת , בה הוא מחזיק באמצעות חברת יורוקום. לאחר משא-ומתן של מספר שבועות הודיעו היום חלל והתעשייה האווירית, כי האחרונה מכרה את כל מניותיה המהוות 14.87% מהון המניות של החברה. המכירה נעשתה בעסקה מחוץ לבורסה במחיר של 69 שקל למניה ובסך כולל של 167.3 מיליון שקל. במסגרת הצעת רכש, בתחילת 2008, רכשה יורוקום 23% ממניות החברה לפי מחיר של 46.2 שקל למניה.

עם השלמת הרכישה תחזיק יורוקום 66.35% בחברת חלל תקשורת, המפעילה את לווייני התקשורת "עמוס". בשנה האחרונה חלה עלייה בפעילות החברה, שבאה לידי ביטוי גם במניית החברה, שטיפסה בכ-75%. נראה שבתעשייה האווירית הגיעו למסקנה, כי מדובר בזמן הנכון למימוש ההחזקה שלא נמצאת בליבת העסקים של החברה.

העלייה במניית החברה הכניסה לכסף גם את כתבי האופציה ואיגרות החוב להמרה של חלל תקשורת, והמרתן למניות הקטינו את חלקה של יורוקום בחברה. עם רכישת חלקה של התעשייה האווירית, תישאר יורוקום עם החזקה גבוהה מ-50% גם לאחר המרת ניירות הערך.

במקביל למימוש ההחזקה בחלל תקשורת, פרסמה היום התעשייה האווירית את תוצאותיה לרבעון הראשון. מדו"חות החברה עולה כי הכנסותיה ירדו ב-0.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-769 מיליון דולר, ואילו ברווח הנקי חלה עלייה של 13.3% ל-17 מיליון דולר.