בנק הפועלים ביקש לגבות חוב של 28 אלף שקל מיתום בן 5

חודשים ספורים לאחר שאביו מת בפתאומיות, קיבל ב' הקטן מכתב מההוצאה לפועל ובו חוב של 28 אלף שקלים לבנק הפועלים ■ האם ניסתה להסביר אך בבנק עדיין התעקשו שהחוב ישולם

כשב' היה רק בן חמש ומחויבותו היחידה הייתה לשחק יפה עם חבריו לגן, הוא קיבל מכתב מההוצאה לפועל ובו צו הדורש ממנו לשלם חוב של 28 אלף שקלים לבנק הפועלים. הילד הקטן, בן יחיד להורים גרושים, התייתם מאביו רק חודשים ספורים לפני שקיבל את הצו.

לאחר שאביו מת בפתאומיות, היה הילד הקטן היורש היחידי ובין החפצים המעטים שירש, הוא גם קיבל את החוב שהשאיר אחריו האב. אמו של ב' סיפרה לעיתון "ידיעות אחרונות" כי הייתה בטוחה שכשתפנה לפקידים בסניף הבנק בנצרת עלית, הם יבינו את המצב האבסורדי בו הטילו חוב של אלפי שקלים על ילד בן חמש.

"ניסיתי כמה פעמים להסביר זאת לבנק" אמרה, "אבל זה לא עניין שם איש".

תוך מספר שבועות, כשהחוב לא שולם נשלח אל ב' צו נוסף הדורש ממנו שנית לשלם את החוב במהרה. האם שהבינה כי פניותיה לבנק לא הועילו, נאלצה לשכור את שירותיהם של עורכי דין בכדי שיחלצו את בנה מהתסבוכת.

רק בתום שנתיים של מאבקים משפטיים, בית המשפט לענייני משפחה בנצרת קבע כי הילד לא יאלץ לשלם את החוב. השופט ציין בפסק הדין כי נכסי העיזבון של האב מצומצמים ועל כן לא יחויב לשלמו. ב' שהיום כבר בן שבע, אינו מודע לתסבוכת המשפטית לה נקלע, אך אימו מסכמת שהחוויה הקשה רק העצימה את הצער שנגרם ממילא בשל אובדן האב