כלל ביטוח הרוויחה 222 מיליון ש' ברבעון; "רמת הסיכון גבוהה"

כך מזהיר המנכ"ל שי טלמון עקב "חוסר היציבות בשוקי ההון בארץ ובעולם"

כלל ביטוח דיווחה היום (ג') על זינוק של 270% ברווח הנקי לבעלי המניות, שהסתכם ברבעון הראשון של שנת 2010 בכ-222 מיליון שקל, בהשוואה לכ-60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל של הקבוצה, הכולל גם את השינויים בקרנות ההון) קטן ב-8% ל-331 מיליון שקל.

כלל ביטוח מסרה כי הרווח הכולל שהציגו חברות הביטוח בקבוצה תרם רבות להמשך הגידול בעודף ההון. נכון לתום מארס, הסתכם עודף ההון של כלל ביטוח בכ-961 מיליון שקל. מועצת המנהלים של החברה החליטה לחלק דיבידנד של 150 מיליון שקל לכלל החזקות.

בתחומי הביטוח הכללי של הקבוצה נרשם ברבעון הראשון רווח לפני מס של כ-15 מיליון שקל, ירידה לעומת 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתחום החיסכון ארוך טווח נרשם רווח לפני מס של כ-303 מיליון שקל, לעומת כ-83 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לפני מס בענף ביטוח חיים הסתכם בכ-263 מיליון שקל, לעומת כ-40 מיליון שקל אשתקד. הרווח לפני מס בפעילות הפנסיה והגמל הסתכם בכ-40 מיליון שקל, לעומת כ-42 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בתחום ביטוח הבריאות רשמה הקבוצה רווח לפני מס של כ-28 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 30 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם ברבעון זה נמשך הגידול בהיקף הפרמיות בביטוח בריאות, שהסתכמו בכ-277 מיליון שקל, לעומת כ-225 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי שי טלמון, מנכ"ל קבוצת כלל, הרבעון הראשון של שנת 2010 הושפע מהמשך המגמה החיובית שאפיינה את שנת 2009, אך הזהיר מהתנודתיות הפוקדת היום את השווקים.

"הנתונים הכלכליים המשיכו לתמוך בעליות בשוקי ההון והתשואות שנרשמו בבורסה המקומית היו גבוהות", אמר טלמון. "במקביל, הציגה הקבוצה גידול בפעילותה השוטפת ובהיקפי הפרמיות שלה. עם זאת, בימים אלה ממש נמשך חוסר היציבות בשוקי ההון בארץ ובעולם וכך, לצד ההתאוששות בסביבה הכלכלית, נותרה רמת הסיכון גבוהה".