עוד סיבוב באפריקה? הפעילה ביותר בתיקי ההשקעות ב"גלובס"

[לפורטל הפיננסי][לפתיחת תיק השקעות] ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואליים ב"גלובס"

בורסת תל אביב סיימה אתמול שבוע מסחר מקוצר ואדום במיוחד. בכך הצטרפה הבורסה המקומית ליתר שוקי העולם, הנמצאים זה מספר ימים בגל ירידות חדות על רקע אי-הודאות לגבי יכולתה של אירופה להתמודד עם משבר החוב והחשש ממשבר מטבע.

במצבי אי ודאות שכאלה עולה בדרך כלל שאלת השאלות: האם גל הירידות הנוכחי מהווה הזדמנות קניה, או שמא נכונו לנו עוד ירידות עמוקות יותר? חשש אשר מעלה את רף הפאניקה. תזמון כניסה מושלם לשוק הוא דבר בלתי אפשרי כמעט, ועל כן ימשיכו שאלות שכאלו ללוות את המשקיעים בטווח הזמן הקצר.

אי הודאות הזו ניכרת גם במגמות אשר אייפנו השבוע את הפעילות בקרב עשרות אלפי מנהלי תיקי ההשקעות הוירטואלים שבאתר "גלובס". הדבר בא לידי ביטוי בפעילות הערה שנעשתה סביב מניית אפריקה , שרכשה לה מקום של כבוד כאחת המניות הספקולטיביות ביותר תיקים, כזו שעושים בה סיבובים קצרים של קניה ומכירה, דבר אשר בא לידי ביטוי בתנודתיות החדה המאפיינת את המסחר במניה.

הפרסומים לגבי אפריקה היו מעורבים, מצד אחד הורדת תחזיות של גולדמן זאקס לחברת אפי פיתוח, זרוע הנדל"ן של אפריקה, ומצד שני החדשות הטובות ללבייב, לגבי אישור המשך הפרויקט "אפת'ורפ" בניו-יורק. חדשות אלו הם שהביאו את אפריקה לעמוד הן בראש טבלת המניות הנמכרות ביותר והן בראש טבלת המניות הנרכשות. בנוסף נמצאת החברה הבת אפריקה נכסים במקום השלישי בטבלת המניות הנרכשות, ישר לאחר פריגו . במקום הרביעי והחמישי נמצאות בהתאמה סלקום ודלק נדל"ן .

דלק נדל"ן מאיישת גם את המקום השני בטבלת המניות הנמכרות, במקומות הבאים נמצאות בהתאמה מניות טאואר , אלביט הדמיה ואלוני חץ .

[לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]