בוימלגרין האריך האופציה על מתחם אסותא

הוארכה עד 15 ביולי, וכן התווספה הצעה לקבוצת "העיר החדשה" ללוות מבוימלגרין 103 מיליון שקל לצורך מימוש האופציה במגרש

חברת בוימלגרין קפיטל, שבשליטת איש העסקים שעיה בוימלגרין, מדווחת כי האריכה את הסכם האופציה לרכישת מתחם בית החולים אסותא הישן בתל אביב עד ל-15 ביולי, הסכם שחתמה עם "העיר החדשה" של דרור הלוי ב-2009. בנוסף, מציעה בוימלגרין להעמיד הלוואה בסך 103 מיליון שקל לקבוצת הרכישה שארגן הלוי.

כזכור, הלוי דיווח לאחרונה כי השלים את גיבושה של קבוצת רכישה להקמת 155 יח"ד במתחם שברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב. בין חברי הקבוצה: שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור ומנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס. בנק מזרחי נמנה על רשימת נושיה הגדולים של בוימלגרין.

סביר להניח שנושי בוימלגרין ממתינים בקוצר רוח למימוש הקרקע היקרה הזו בצפון הישן של תל אביב - מחיר המגרש עומד על 345 מיליון שקל; אך העובדה שבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה באפריל לרשויות התכנון לבחון מחדש את התוכנית למגדל בן ה-26 קומות שיוקם במסגרת הפרויקט, איננה מזרזת את התקדמותו.

בינתיים, חברת בוימלגרין קפיטל - ששותפה (50%) במתחם אסותא עם קבוצת משקיעים בראשות למדן אחזקות, שבשליטת חן למדן, מאותתת למחזיקי האג"ח כי העסקה מתקדמת: בדיווח האחרון לבורסה נכתב כי העיר החדשה הודיעה לבוימלגרין כי" יש לה את האפשרות לסחר לצד ג' את מלוא האופציה", דהיינו גיבוש הקבוצה הושלם, וחברי הקבוצה מוכנים לרכוש את הקרקע.

בנוסף להארכת מועד מימוש האופציה הודיעה בוימלגרין, כי תשאיר בידיה סכום של 3.4 מיליון שקל ששילם מארגן הקבוצה עבור האופציה. לכשתמומש האופציה, ייזקף סך של מיליון שקל על חשבון תמורת הרכישה.

הפרט המשמעותי ביותר בדיווח האחרון הוא שכעת בוחנת בוימלגרין קפיטל אפשרות להציע באמצעותה, באמצעות חברה שבשליטתה או באמצעות חברה שבשליטת בעלי הקרקע, להלוות חלק מהסכום לרכישת הקרקע לחברי קבוצת הרכישה.

על פי הדיווח, נבחנת תוכנית לאפשר לקבוצת הרכישה לשלם רק 241 מיליון שקל במזומן, וליטול הלוואה על סך 103 מיליון שקל מבוימלגרין. אם אכן תינתן ההלוואה על-ידי בוימלגרין קפיטל, היא תהיה בסכום דומה לרווח שבוימלגרין צפויה לגרוף לפני מס.

בהקשר זה ראוי לציין, כי בדו"חותיה הכספיים לשנת 2009 זכתה בוימלגרין קפיטל להערת "עסק חי" מרואי-החשבון שלה. החברה נמצאת בהליכים לפריסה מחדש של חובותיה לבנק וכן בהסדר עם מחזיקי האג"ח. נכון לסוף דצמבר 2009, נאמדו התחייבויותיה העומדות לפירעון ב-2010 בכ-3.65 מיליארד שקל.

בספטמבר הקרוב יחול מועד הפדיון החלקי של אג"ח ג', והיקף התשלום מוערך ב-39.2 מיליון שקל. החשש של מחזיקי האג"ח מפני יכולת הפירעון של החברה בא לידי ביטוי במחיר שתי סדרות האג"ח הנסחרות, המשקף להן תשואת "זבל" תלת-ספרתית לפדיון.