אקסלנס: ההסתברות למשבר פיננסי יורדת, הזדמנות במניות

מנהל מחלקת מאקרו ואסטרטגיה באקסלנס, יניב חברון: נראה כי בנקודת זמן זו עשויה להיווצר הזדמנות בשוק המניות לפחות לטווח קצר כאשר המשקיעים נושמים לרווחה, כתוצאה מהירידה בהסתברות למשבר פיננסי

המשבר באירופה לא מגיע בינתיים למערכת הבנקאית ונראה כי ההסתברות למשבר פיננסי יורדת בשלב זה. אין ספק כי משבר החובות עדיין רחוק מסיום וכך גם המסקנות בדבר ההשפעה של טיפולו על הכלכלה הגלובלית. כך אומר מנהל מחלקת מאקרו ואסטרטגיה באקסלנס, יניב חברון, בסקירה שפרסם היום (א').

"למרות הפסימיות שאנו מציגים באשר למצבה של כלכלת אירופה ויציבותה של הצמיחה בארה"ב (חלק לא מבוטל ממנה תלוי באותן מענקים והרחבות פיסקליות ולכן יפגע כאשר מדיניות צמצום הגירעונות תחל), נראה כי בנקודת זמן זו עשויה להיווצר הזדמנות בשוק המניות לפחות לטווח קצר, כאשר המשקיעים נושמים לרווחה, כתוצאה מהירידה בהסתברות למשבר פיננסי ורגע לפני שלוקחים נשימה ארוכה ומתבוננים בעתידה של הכלכלה הגלובלית", אומרים באקסלנס.

החשש מהאטה בקצב הצמיחה העולמי, והדפלציה המאיימת הן בארה"ב והן באירופה הובילו להסטת כספים לנכסים בטוחים יותר וירידה חדה בתשואות בארה"ב. בעקבות זאת עולה החשש מעליית תשואות בארה"ב לצורך תיקון שישפיע גם על האפיק הארוך המקומי. באקסלנס ממליצים להתרכז במח"מ קצר יותר.

בנוגע למדיניות המוניטארית אומר חברון כי הריבית לחודש יוני (שתתפרסם מחר) תישאר כנראה על כנה אך ההשפעה על התשואות צפויה להיות מינורית שכן אי העלאה כבר מגולמת בשווקים. "מכיוון שהציפיות האינפלציוניות נותרו מתחת לרף העליון של היעד, אנו ממליצים במח"מים הקצרים יותר לתת עדיפות לאפיק הצמוד". העלייה במרווחים בין האג"ח הקונצרני לאג"ח הממשלתי ודחיית העלאות הריבית הן בשוק המקומי והן במערב עשויה להטיב עם האפיק הקונצרני בתקופה הקרובה, בעיקר בדירוגים הגבוהים יותר.