סקר השכר של קודקס: שכרם של 55% מעורכי הדין עלה ב-2010

עפ"י ממצאי הסקר, תנאי ההעסקה ותחושת הביטחון התעסוקתי השתפרו לעומת 2009 ■ ‎פער השכר בין נשים לגברים עדיין נשמר ■ מנכ"לית קודקס: "2010 מתאפיינת ביציאה מהקיפאון וחזרה לנורמליזציה בשוק עורכי הדין"

55% מעורכי הדין חוו שיפור בשכרם בשנת 2010, ובשכרם של יותר ממחציתם היתה העלאה של 10% ויותר מראשית השנה - כך עולה מנתונים ראשונים של סקר השכר הגדול שעורכת בימים אלה קודקס, חברת ההשמה לעורכי דין. עד כה השיבו על הסקר יותר מ-800 עורכי דין.

בסקר בוחנת קודקס את שכרם של עורכי הדין, את תנאי ההעסקה הנלווים, מידת שביעות-הרצון ממקום העבודה ועד כמה השיפור באקלים הכלכלי במשק בא לידי ביטוי בתחום המשפט.

השכר מתעדכן

לדברי עו"ד אלינור מור-סיטבון, מנכ"לית קודקס, בעוד 2009 היתה שנת מיתון שבה תנאי השכר הורעו, "שנת 2010 מתאפיינת ביציאה מהקיפאון וחזרה לנורמליזציה בשוק עורכי הדין. ההתאוששות מתבטאת בחזרתם של עדכוני השכר מחד גיסא ובהפחתה משמעותית של תופעות הורדת השכר מאידך גיסא".

עם זאת, נמצא כי פערי השכר בין נשים לגברים עדיין נשמרים.

כבר לא חוששים מפיטורים

במסגרת הסקר נמצא כי הביטחון התעסוקתי של עורכי הדין גם הוא בעלייה: 26% חשים שיפור לעומת אשתקד - 16% מהם בעיקר בעקבות הגידול בנפח העבודה שלהם, ו-10% בעקבות השיפור בתנאי העסקתם.

* להשתתפות בסקר:

http://codex.co.il/Content/VisitorNV/SalarySurvey2010.asp?source=Globes

22
 22