בג"ץ: דודי אפל לא יקבל לידיו את הקלטות האזנות הסתר

מדובר באותן האזנות סתר שלא נכללו במסגרת "חומרי החקירה" שהועברו לעיונו של אפל בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, ולפיו נתן שוחד לראש עיריית לוד בני רגב ולגורמים נוספים

הקבלן דודי אפל לא יוכל לקבל לידיו את התמלילים וההקלטות של האזנות הסתר שביצעה המשטרה בשנים 1998-2001 - כך קבעו שופטי בג"ץ ביום חמישי האחרון, בהחלטתם לדחות את עתירתו של אפל נגד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה.

מדובר באותן האזנות סתר שלא נכללו במסגרת "חומרי החקירה" שהועברו לעיונו של אפל בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, ולפיו נתן שוחד לראש עיריית לוד בני רגב ולגורמים נוספים.

מדובר בעתירה שהוגשה כבר בשנת 2004, ושהדיון בה התקיים לפני כ-4 שנים, ואולם פסק דינו של בג"ץ עוכב עד לאחר ההרשעה במשפטו של אפל.

"אין למואזן הנאשם בפלילים זכות לקבל את תוצרי האזנת הסתר, המהווים 'חומר אקראי' שהצטבר במסגרת ההאזנה, החורגים מגדר 'חומר החקירה' העומד לעיונו", כתבה השופטת אילה פרוקצ'יה, בהסכמת השופטים אדמונד לוי ואסתר חיות. "טענות בדבר אי-חוקיות ההאזנות אינן גורעות מעיקרון זה".

עם זאת הוסיפו שופטי בג"ץ כי אפשר שבידי אפל אפשרות לתבוע בנזיקין את המדינה, אם האזנות הסתר שבוצעו לו נעשו בניגוד לחוק.

עו"ד שלומית הראל-שוורץ מסרה בשמו של אפל כי "בהתאם להמלצת בג"ץ שוקלים מרשיי להגיש תביעת נזיקין נגד הגורמים המעורבים בהאזנות הסתר הלא חוקיות". (בג"ץ 5207/04).