ח"כ טאלב א-סנע מאשים: "בפייסבוק מסיתים למותי"

כך דווח בגלי צה"ל ■ "יש הבדל רב בין חופש הביטוי, הזכות לבטא עמדה או דיעה, לבין הסתה פרועה וחסרת אחריות שמגיעה עד כדי התרת דם" ■ אדם המזדהה כפעיל ימין פתח לאחרונה קבוצת חברים באתר פייסבוק, וקרא לה "גם אני רוצה לשרוף את חבר הכנסת טאלב א-סנע"

פעילים מכל קצוות הקשת הפוליטית נוטים להשתמש באינטרנט כדי לחשוף דעות ולהביע עמדות, אבל בשביל חבר הכנסת טאלב א-סנע, קו גבול נחצה בימים האחרונים בין הזכות לחופש ביטוי לגיטימי לבין מה שהוא מכנה הסתה. אדם המזדהה כפעיל ימין פתח לאחרונה קבוצת חברים באתר פייסבוק, וקרא לה "גם אני רוצה לשרוף את חבר הכנסת טאלב א-סנע". בדף הבית של הפורום, אליו נרשמו למעלה מ-130 חברים, אפשר לראות את תמונתו של המחוקק ממפלגת רע"ם תע"ל מצויר בדמות של שטן עם עיניים אדומות - כך דווח הבוקר (ב') בגלי צה"ל.

הבוקר (ב') אמר א-סנע לתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם מיכה פרידמן, כי בכוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לצנזר את העצומה ולהוריד אותה מהרשת ."יש הבדל רב בין חופש הביטוי, הזכות לבטא עמדה או דיעה, לבין הסתה פרועה וחסרת אחריות שמגיעה עד כדי התרת דם", הוא אומר, "אני מתכווון לפנות ליועץ המשפטי ולבקש לחקור את העניין ולהוריד את הקבוצה הזו. בעיני לא מדובר בחופש ביטוי, אלא במעשה פלילי מובהק".

מקימי הדף בפייסבוק טענו כי א-סנע נפגש בשבוע שעבר עם קצין של הכנסת וביקש ממנו רשות להיכנס לעזה, כדי לחקור לדבריו את פשעי המלחמה שישראל ביצעה כביכול בזמן מבצע עופרת יצוקה. "הנאמנות שלכם לאויב הופכת אותנו לקיצוניים יותר", כתבו מקימי הפורום בפנייה אל חברי הכנסת הערביים, "שכחתם את מי אתם אמורים לייצג ומי משלם לכם משכורת", הם הוסיפו.

התופעה הזאת לא עצרה רק בשמו של א-סנע, וישנה קבוצה נוספת המכונה, "אני רוצה לשרוף את הראש של אחמד טיבי", שמשכה כבר למעלה מ-400 חברים. עורך הדין אביב איילון, מומחה בדיני רשת, מסביר כי חברי הפורומים עברו על שורה ארוכה של עבירות ביניהם הסתה לאלימות או טרור, התאגדות אסורה לצורך מעשה חבלה, איומים ברצח והוצאת דיבה.

"קבוצה שכותרתה היא לשרוך חבר כנסת או כל אדם אחר, לעניות דעתי ועל-פי ידיעתי את החוק במדינת ישראל, היא דבר אסור", הוא טוען, "יש לעצור את הקבוצה הזו, ויפה שעה אחת קודם". לדברי איילון, האינטרנט הוא לא המערב הפרוע וישנם חוקים ברורים לגבי מה מותר לכתוב, ומה נחשב לדעה לגיטימית במסגרת הזכות לחופש הביטוי. החברה שאחראית על תפעול האתר פייסבוק, לדבריו, היא שותפה מלאה לעבירה פלילית אם היא מודעת לכך שהפורום הזה קיים והיא אינה פועלת להורדה שלו מהרשת.