כחלון מחייב את דרהי להכניס שותף ישראלי למירס תוך חצי שנה

עם חילופי הבעלות במירס הוחלט לאכוף את הדרישה לבעלות ישראלית מינימלית של כ-5% ובדומה למה שמקובל בכל שוק התקשורת ■ דרהי הגיע לסיכום עם מוטורולה לרכישת מירס תמורת 170 מיליון דולר, וכעת העסקה יכולה לצאת אל הפועל

משרד התקשורת מכניס את פטריק דרהי, בעל השליטה ב-HOT, ללחץ. דרהי יצטרך להשלים עד סוף השנה מהלך להכנסת שותף ישראלי לחברת מירס, בהיקף של לפחות 5%. דרהי הגיע לסיכום עם מוטורולה בעלת השליטה במירס לרכישת החברה תמורת 170 מיליון דולר לפני כחצי שנה וכעת העסקה יכולה לצאת אל הפועל. על פי הערכות בתוך זמן קצר יעביר דרהי את הכסף למוטורולה והעסקה תיסגר.

העסקה התעכבה בשל סוגיות בטחוניות שונות שנדרשה העסקה לעבור, וזאת בשל העובדה שדרהי רוכש את מירס באמצעות חברת האחזקות שלו אלטיס ולא מהונו הישיר. ככל הנראה לדרהי יש שותפים באלטיס שאת זהותם היה צריך לבחון וזו הסיבה לעיכובים באישור. נזכיר שדרהי ביקש משר התקשורת גרייס של כשנתיים כדי שישלים הכנסת שותף ישראלי לתוך החברה, כפי שמחייבות הוראות משרד התקשורת אך הבקשה נדחתה - עדות לכך שמירס היא חברה רגישה מבחינה בטחונית היות והיא ספקית הטלפונים הסלולריים של צה"ל.

כל עוד החברה הייתה בבעלות מוטורולה המשרד לא אכף את הדרישה ל-5% משקיעים ישראליים בגרעין השליטה, משום שמוטורולה ומנהליה הם דמויות ידועות ומוכרות בשוק התקשורת מזה שנים ארוכות. כעת, עם חילופי הבעלות הוחלט לאכוף את הדרישה לבעלות ישראלית מינימלית ובדומה למה שמקובל בכל שוק התקשורת.

בשוק מסתובבות הערכות על כך שדרהי ירצה להכניס מירס לתוך חברת HOT, אך הדבר כרוך בהסכמת בעלי המניות הנותרים של HOT, קבוצת פישמן וידיעות תקשורת שיצטרכו לדלל את חלקם. התוצאה של המהלך היא שדרהי הקים קבוצת תקשורת חדשה בישראל, עם השלמת עסקת מירס וכעת הוא יהיה חייב לבצע השקעות כבדות בהקמת רשת סלולרית חדשה שמירס חייבת להקים משום שהיא לא יכולה להמשיך ולהסתמך על הרשת הקיימת שלה היום לאורך זמן.