פגישה ראשונה בין תעש לאוצר מאז מונה בורר לתוכנית ההבראה

הפגישה תתקיים בעקבות מינויו של רו"ח ראובן שיף, שמטרתו לבחון את מצב החברה ואם ניתן להנפיק אותה בבורסה

הערב (ב') תתקיים פגישה רשמית ראשונה בין תעש לאוצר, בהשתתפות עופר עיני לאחר נתק שיזמה ההסתדרות. הפגישה תתקיים בעקבות מינויו של רו"ח ראובן שיף, שמטרתו לבחון את מצב החברה ואם ניתן להנפיק אותה בבורסה. באוצר מעריכים כעת כי הסוגיה לא תוכרע לפני סוף 2011.

"הבורר צריך לבחון אם האוצר עשה כל שניתן כדי שתעש תוכל ללכת לבורסה. אם למרות הכל החברה לא תהיה אטרקטיבית להנפקה, היא תצא למכירה. לחברה יש תוכנית עסקית לשנתיים, שאם היא תעמוד בה, אולי יש סיכוי שתוכל להוות כוח משיכה לציבור בבורסה", אמר גורם המקורב למו"מ.

הנתק היה בגין יוזמת ההסתדרות שדרשה תוכנית הבראה עבור עובדי תעש - שעלותה, טוענים באוצר, לפחות 2 מיליארד שקל - והנפקה של לפחות 50% מהחברה, טוען גורם באוצר.

ההתנגדות של דורון כהן, מנהל רשות החברות הממשלתיות, להנפקת החברה, נובעת ממצבה הקשה. ככל הידוע רשמה תעש ב-2009 הפסד של כ-30 מיליון שקל. הגירעון שלה נכון ל-2007 הגיע ל-1.8 מיליארד שקל. בתעש מסבירים את המצב בכך שכשהוסבה תעש מיחידת סמך של הממשלה לחברה, נותרה עם תשלומי פנסיות של עובדים שפוטרו ועם חובה להחזיק קו ייצור מוצרים ביטחוניים אסטרטגי בעלות 200 מיליון שקל בשנה.

סוגיות המחלוקת בין תעש וההסתדרות לאוצר הן דרישת תעש לרשת ביטחון עבור 1,000 מעובדי תעש שיישארו בחברה לאחר הבראה, שתכלול פיטורי 950 עובדים. מדובר במהלך שבאוצר מעריכים את עלותו במיליארד שקל. יו"ר הוועד הארצי של עובדי תעש, איציק יהודה, הופתע לשמוע בשיחה עם "גלובס" על הפגישה. "אני סומך על עיני, אבל לא הולך בעיניים עצומות. כל החלטה תחייב אישור שלנו", הוא מבהיר.

לדברי יהודה, "הנפקה לבורסה זה אומר שקיפות מלאה, שלא נהיה עדים שוב למקרה של מפעל עשות אשקלון, שהמדינה ביקשה למכור אותו בנזיד עדשים".