דלק תשלם 5 מיליון שקל לסד"ש במסגרת הסדר פשרה

סד"ש טענה כי דלק ניצלה את כוחה הכלכלי כדי להכתיב תנאים חדשים המשנים חד-צדדית את ההסכמות ביניהן

חברת הדלק הישראלית (דלק) תשלם 5 מיליון שקל לחברת סוכני דלק ושמנים (סד"ש) - כך נקבע בהסדר פשרה שהוגש היום (ב') על-ידי הצדדים לאישור בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה.

תביעת סד"ש נגד דלק הוגשה לבית המשפט בשנת 2007 באמצעות עורכי הדין ד"ר אבי וינרוט ואריאל דינובצקי ממשרד י. וינרוט. במסגרת התביעה, שעמדה על 19.5 מיליון שקל, טענה סד"ש כי דלק ניצלה את כוחה הכלכלי העדיף כדי להכתיב תנאים חדשים, המשנים חד-צדדית את ההסכמות ששררו ביניהן.

התביעה התייחסה לתחנה בבית-חנן ששכרה סד"ש, אולם השילוט בה היה שייך לדלק. דלק היתה מחויבת על-פי ההסכם לקנות דלקים ושמנים לכל תקופת השכירות.

בתביעה נטען כי "ההסכם שהיה כדאי לדלק בהתחלה הפך במרוצת הזמן לפחות רווחי עבורה, ודלק נקטה שורה של צעדים כדי להקטין את היקף הרכבים שיתדלקו אצלה".

כך למשל, טענה סד"ש בתביעה, החליטה דלק "באופן חד-צדדי וללא התרעה מראש לפעול לסגירת המתקנים של הדלקן בתחנת בית-חנן, במטרה לכפות את רצונותיה על סד"ש ולהביא לפתיחת משא-ומתן מחודש על ההסכמות".

אתמול (א') הוגש לבית המשפט תצהיר של מנכ"ל דלק לשעבר, גיורא שריג, שאישר כי התקיימו בין החברות הסכמים בעל-פה. בעקבות התצהיר הושגה הפשרה בין החברות.