הסטארט-אפ הישראלי Tvinci משיק תוכנה לניהול תוכן וידיאו

התוכנה החדשה תאפשר לבעלי התוכן ורשתות התוכן לגבות תשלום בעבור תוכן הווידיאו שבבעלותם

מספר ימים לאחר ההכרזה על המיזם השאפתני גוגל TV, הסטארט-אפ הישראלי טיוינצ'י (Tvinci) הודיע על השקת תוכנה לניהול תוכן וידיאו, שתאפשר לבעלי התוכן ורשתות התוכן לגבות תשלום בעבור תוכן הווידיאו שבבעלותם.

לדברי החברה, פלטפורמת הווידיאו בתשלום תאפשר ליצרניות התוכן להציע חוויית צריכה טובה בכל מכשיר שבו יש אינטרנט - החל מהמחשב האישי, דרך קונסולות המשחקים וטלוויזיות בעלות חיבור לאינטרנט וכלה במכשירי הסלולר החכמים וה-iPad. זאת לצד האפשרות לייצר הכנסות מתוכן הווידיאו באמצעות מודל של תשלום לפי צפייה, דמי מנוי או קופוני מתנה.

לדברי עידו ויזנברג, ממייסדי החברה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של טיוינצ'י, "הפלטפורמה שלנו היא פיתרון עוצמתי מקצה לקצה עבור לקוחות שרוצים להוביל בשוק תוכן הפרימיום המקומי שלהם".

ויזנברג הקים את טיוינצ'י ב-2007, ביחד עם עופר שעיו המשמש כמנכ"ל החברה, וגיא ברקן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. בין לקוחות החברה נמצאים גם אתר הווידיאו אורנג'-טיים ו-MTV.

במקביל הודיעה טיוינצ'י כי היא חתמה על הסכם חדש עם חברת התקשורת הבריטית Projector, במסגרתו יוקם פורטל סרטים בשם Projector.tv, ואשר יתבסס על מערכת ניהול הווידיאו של טיוינצ'י.

הפורטל, שעתיד להיות מושק בחודש הבא במקביל לפסטיבל הסרטים של אדינבורו, יאפשר למשתמשים לצפות בסרטי הפסטיבל בתשלום.

נזכיר כי גם הסטארט-אפ הישראלי Boxee, המפתח תוכנת מדיה סנטר המאפשרת לחבר בין הטלוויזיה לבין המחשב האישי, הודיע בשבועות האחרונים כי ישיק בקרוב מערכת תשלומים שתאפשר ליצרניות התוכן לגבות כסף עבור התכנים שבבעלותן. כך, משתמשי התוכנה של Boxee יוכלו לצפות בתכני וידיאו ממקורות שונים ברשת תמורת תשלום.