תיק פסגות: האם ייסגר בקנס של 100 מיליון שקל במקום בהליך פלילי?

יו"ר רשות ני"ע זהר גושן העלה בזמנו אפשרות לסגור את תיק החקירה בפרשת פסגות בקנס עצום ■ הדבר עלה בשיחות מיקדמיות ובלתי פורמליות שנוהלו בזמנו בין גושן לבין בא-כוח פסגות, עו"ד דורי קלגסבלד

יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, העלה בזמנו אפשרות לסגור את תיק החקירה בפרשת פסגות בקנס עצום של 100 מיליון שקל. הדברים עלו בשיחות מיקדמיות ובלתי פורמליות שנוהלו בזמנו בין גושן לבין בא-כוח פסגות, עו"ד דורי קלגסבלד.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת שיחות ראשוניות שהתקיימו בזמנו בין השניים, ביקש עו"ד קלגסבלד להבין את המצב לאשורו בעקבות החשדות נגד ראשי פסגות, רועי ורמוס ואריק שטיינברג, בחשד למעורבות לכאורה בפרשת הרצת האג"ח בתיק הנוסטרו של החברה.

בפרשה זו נעצרו שי בן-דוד ודוד אדרי, בכירים לשעבר במערך ניירות הערך של פסגות, בחשד כי הריצו אג"ח בכדי להשיא את רווחי הנוסטרו ובכדי להיטיב כתוצאה מכך גם את מצבם שלהם, שכן שכרם מבוסס על הרווחים שהם משיאים לחברה.

ורמוס ושטיינברג, כמו גם בכיר נוסף בפסגות, שי ירון, הובאו לחקירה בהמשך למעצרם של אדרי ובן-דוד, זאת לאחר שנתפסו בין היתר תכתובות מייל המעידות לכאורה כי השניים ידעו על הדבר.

בתחילת החקירה נפגש עו"ד קלגסבלד, המייצג מלבד פסגות גם את ורמוס ואת שטיינברג, עם גושן. במהלך השיחה עלתה בין היתר האפשרות כי ורמוס ושטיינברג ייאלצו לפנות את כסאם. לדברי מקורבים לפרשה, בין היתר עלתה באותו מעמד גם האפשרות כי ישולם קנס גבוה במיוחד על-ידי פסגות כנגד אי-הגשת כתב אישום.

יחד עם זאת, גושן הבהיר כי אין לו סמכות להחליט על כך בעצמו, וכי הדבר בכל מקרה חייב לקבל את אישור הפרקליטות ואפילו את אישור היועץ משפטי לממשלה. גושן אמר כי הוא מוכן לשקול את הדברים, אך עליו לבדוק זאת בצינורות הרלוונטיים.

השיחה הסתיימה בכך שהן גושן והן עו"ד קלגסבלד סיכמו לבדוק כל אחד מצידו את עמדות הצדדים שהם מייצגים. עם זאת, נודע כי לשיחה זו לא היה המשך, ולמעשה הנושא לא הבשיל מעבר לכך. מאז אותה שיחה, הנושא לא נדון בין הצדדים בשום צורה שהיא.

רשות ניירות ערך סירבה להגיב. בפסגות הכחישו כי הרשות דורשת סכום כסף לסגירת התיק.