קרן תשתיות ישראל והראל פועלות להגדיל את חלקן בזכיינית הרכבת הקלה בירושלים

בשל המגעים יאיר המבורגר הודיע על פרישתו מתפקיד יו"ר סיטיפס ■קרן תשתיות ישראל - כוונה להגדיל את ההחזקה בנתח "משמעותי"

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל , שבשליטת משפחת המבורגר, מתכוונת להגדיל את החזקותיה בזכיינית הרכבת הקלה בירושלים - סיטיפס, באמצעות קרן תשתיות ישראל ואולי אף ישירות. להראל נוכחות במימון פרויקטי תשתית נוספים. היום נודע כי לאחר חמש שנים בתפקיד יו"ר סיטיפס, יאיר המבורגר, יו"ר ומבעלי השליטה בקבוצת הראל, פורש מתפקיד יו"ר הזכיינית כצעד להכשרת הקרקע להגדלת ההחזקות של הראל בסיטיפס, בשיעור ניכר. המבורגר הודיע היום לדירקטוריון סיטיפס על כוונותיו האמורות. לא ידוע מול מי נערכים המגעים ולפי איזה שווי חברה.

היום מסרה סיטיפס כי קרן התשתיות IIF (קרן תשתיות ישראל) - שבבעלות הראל, ירון קסטנבאום ועו"ד יהודה רווה, מנהלת מגעים להגדלת אחזקותיה בסיטיפס, "לאור האמון הרב של הראל ושל ועדת ההשקעות של קרן התשתיות IIF בפרויקט ובתשואות שהוא יפיק לציבור העמיתים, וזאת במיוחד לאור ההשלמה הצפויה של הפרויקט בשנה הבאה". נציין כי קרן התשתיות רכשה כ-10% מסיטיפס לפני כשנה וחצי ועתה היא פועלת לרכישת נתח נוסף, המוגדר כ'משמעותי', ממניות הזכיינית.

יאיר המבורגר ציין היום במכתבו לדירקטוריון סיטיפס כי "בקשתי לסיום הכהונה נובעת ממגעים אותם מנהלת קרן התשתיות IIF, שבה שותפה הראל, וכן מכוונות אפשריות של הראל, להגדיל את שיעור ההחזקות בסיטיפס, לאור האמון הרב שלנו בפרויקט ובתשואות שהוא יפיק לציבור העמיתים שלנו".

לדבריו, מכיוון שהגדלת ההחזקות בסיטיפס טעונה אישור של הפיקוח על הביטוח וכדי למנוע חשש לטענה בדבר שליטה אפקטיבית של הראל בזכיינית, הנוהמבורגר החליט לפרוש מתפקיד היו"ר. זאת, "על מנת שאם יתממשו המגעים שמתנהלים לכדי עסקה יוסר מכשול אפשרי בדרך לקבלת אישור הפיקוח לעסקה", כפי שציין המבורגר במכתבו לדירקטוריון סיטיפס.

לפי שעה אין החלטה על היו"ר הבא של סיטיפס. המבורגר ישאר בתפקידו עד ה-30 ביוני.