מייסד פייסבוק מודה: "עשינו טעויות, פעלנו מהר מדי - ונתקן"

תגובה ראשונה של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מאז הסערה הציבורית נגד מדיניות הפרטיות של האתר: "שמענו אתכם - ובשבועות הקרובים נוסיף מנגנון שליטה פשוט יותר בהגדרות הפרטיות"

בתגובה הראשונה של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מאז הסערה הציבורית נגד מדיניות הפרטיות של האתר, הוא מודה כי הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם עשתה מספר טעויות ופעלה "מהר מדי" - כך הוא כותב בפנייה מיוחדת למשתמשי האתר שפורסמה אתמול (ב') בעיתון "וושינגטון פוסט".

במאמר של צוקרברג הוא הודה כי האתר עשה את השינויים הללו כדי להרחיב תכונות הפייסבוק ל-400 מיליון המשתמשים ברחבי האינטרנט. למרות שהוא לא חשף פרטים נוספים על השינויים צפויים, צוקרברג ציין "סדרת עקרונות לפיהם פייסבוק פועלת".

צוקרברג הדגיש כי פייסבוק אינה מעבירה מידע אישי לאנשים ולגורמים חיצוניים בניגוד לרצון המשתמשים, והוסיף כי האתר יאפשר חסימה של כלל השירותים החיצוניים המוצעים למשתמשי פייסבוק.

"יש אנשים שפשוט אינם מבינים כיצד התוכן שלהם משמש בפייסבוק, וחוששים כי הוא מתפרסם בניגוד לרצונם", כתב צוקרברג. "שמענו אתכם - ובשבועות הקרובים נוסיף מנגנון שליטה פשוט יותר בהגדרות הפרטיות".

נזכיר כי פייסבוק כבר הודיעה בשבוע שעבר כי תפשט את הגדרות הפרטיות באתר על מנת לאפשר לגולשיה להגן על פרטיהם האישיים ביתר קלות. הודעת החברה באה על רקע המחאה שפרצה באחרונה באשר למדיניות הפרטיות באתר, שאף זכתה לגיבוי מקרב מחוקקים וקבוצות למען זכויות אדם בארה"ב ובאירופה.

בסוף השנה שעברה שינו בפייסבוק את הגדרות הפרטיות באתר וגרמו למצב בו ברירת המחדל היתה שהמידע אודות הגולשים יהיה חשוף לכולם, אלא אם הם יבחרו אחרת. בחודש שעבר עלה האתר מדרגה נוספת, כאשר פתח את המידע של הגולשים לאתרים נוספים, בצעד שתואר על-ידי צוקרברג כ"חברתי".