שיטת קיזוז הנקודות בליגת העל ממשיכה גם בעונה הבאה

למרות ההתנגדות של מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי ת"א ונתניה, השיטה השנויה במחלוקת תתקיים גם ב-2010/11 לאחר שרוב חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל תמכו בהשארתה

בפגישה שנערכה היום (ג') בין חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל, הוחלט כי שיטת קיזוז הנקודות בשתי הליגות הראשונות תימשך גם בעונה הבאה. החידוש שיצא מהישיבה: משמעותו של הפרש השערים בסיום העונה יבוטל, ובמקרה של שיוויון נקודות בין שתי המוליכות במחזור הסיום, ייערך משחק אחד מכריע על האליפות באצטדיון ר"ג.

כזכור, העונה זכתה הפועל ת"א באליפות בזכות הפרש שערים עדיף על זה של סגניתה, מכבי חיפה. האדומים נהנו גם מהעובדה שחיפה היתה זו שהוליכה את הטבלה בפער של 6 נקודות בתום שני סיבובים, שלאחר הקיזוז הפך ל-3 נקודות בלבד. במידה והנקודות העונה היו נספרות בשיטה "רגילה", חיפה היא זו שהיתה זוכה בתואר.

ההחלטה להמשיך עם השיטה לעונה נוספת התקבלה לאחר שתומכיה היוו רוב מוחלט בדיון שנערך בעניין. המתנגדים לשיטה: צביקה וייצנר (מכבי חיפה), איציק קורנפיין (בית"ר ירושלים), אבנר קופל (יו"ר סיעת בית"ר), גיל לב (מכבי נתניה), אביב בושינסקי (מכבי ת"א), עו"ד קרן נהרי, שמואל שניצר (בית"ר/שמשון תל אביב).

עוד הוחלט היום כי החל מהעונה הקרובה משחקי המבחן בין הליגות, שהשנה נקבעו במשחק אחד במגרש נייטרלי, יוכרעו בשני משחקים - בית וחוץ. המשמעות: הקבוצה שתסיים במקום השלישי בליגה הלאומית בעונה הבאה, תפגוש את הקבוצה שתסיים במקום ה-14 בליגת העל לצמד משחקים.