דוד קמיניץ מסמן את חיים אלמוזנינו כיורשו בדלק

דלק ישראל רשמה ברבעון הראשון עלייה ברווחיות, אולם בשורה התחתונה קטן הרווח הנקי שלה בכ-11% בשל גידור התחייבויות מדדיות

"היו פרסומים על כך שאני עוזב עקב חילוקי דעות, אבל לא היו דברים מעולם - אני עוזב מסיביות אישיות. כרגע אני עדיין עסוק בחברת דלק, וביום שאסיים את תפקידי אדבר על הדבר הבא שאני הולך לעשות. אני עדיין בחור צעיר, ולא הולך לתלות את הנעליים". כך אמר היום דוד קמיניץ, מנכ"ל דלק ישראל , בשיחה עם עיתונאים, עם פרסום דו"חות הרבעון הראשון של החברה.

"המלצתי על חיים אלמוזנינו, המשנה למנכ"ל שנמצא בחברה מספר שנים, כמחליף לתפקיד מנכ"ל החברה. מרגע זה אני מחוץ למשחק, ואברך כל מנכ"ל שייבחר על-ידי הדירקטוריון ובעלי המניות", הוסיף קמיניץ.

בדו"חות עצמם הציגה דלק ישראל עלייה ברווחיות הגולמית, אולם בשורה התחתונה קטנו רווחיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשל גידור התחייבויות מדדיות. זאת למרות שהחברה רשמה רווח הון חד פעמי בגובה של 15 מיליון שקל, כתוצאה ממכירת חלקה בחברת שמנים בסיסים חיפה לבז"ן בתחילת השנה.

בשורה התחתונה הרוויח דלק ישראל ברבעון 32.8 מיליון שקל, ירידה של 10.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה החברה רווחי מלאי. ברבעון המדווח לא נרשמו הפסדי/רווחי מלאי.

תחרות אגרסיבית

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.17 מיליארד שקל, עלייה של 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אשר מיוחסת בעיקר לעליית מחירי הדלקים בין התקופות.

מחזור המכירות של "מנטה" - רשת חנויות הנוחות של החברה, שמונה כעת כ-150 סניפים, צמח ב-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של 47 מיליון שקל, כאשר מחזור המכירות בחנויות זהות גדל בכ-20% ביחס לרבעון המקביל.

ברווח הגולמי נרשמה עלייה של 6.9% והוא הסתכם ב-186 מיליון שקל, אולם מה שהקטין את השורה התחתונה של החברה, היו הוצאות המימון. משה משיח, סמנכ"ל הכספים של החברה, הסביר היום כי החברה ביצעה גידור על התחייבויות מדדיות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל, המקבע את עליית המדד לכ-2.6% בשנת 2010. כתוצאה מכך גם כשהמדד יורד, כפי שאירע ברבעון הראשון, החברה רושמת הוצאות מימון, אולם הדבר יוצר שכבת הגנה להוצאות המימון בהמשך השנה.

"אנו מצפים לרשום רווח יפה מההגנות הללו במהלך שנת 2010" הוסיף משיח. הוצאות המימון של דלק ישראל הסתכמו ברבעון השני ב-28.6 מיליון שקל, וזאת לעומת הוצאות מימון של חצי מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בהתייחסו לפעילות החברה אמר קמיניץ, כי "השנה האחרונה הייתה סוערת בעולם הדלק, עם תחרות אגרסיבית שלא תמיד הייתה מונעת מרציונל עסקי. בחודש וחצי האחרונים אנחנו רואים שהשפיות חוזרת לשוק, ואת השיפור בפרמטרים התפעוליים של החברה. הגדלנו את נתח השוק שלנו ברבעון הראשון, ואנחנו פעולים לעמוד במתווה שהצגנו, לפיו נגדל השנה ב-20 מתחמי תדלוק וב-40 חנויות נוחות".