תפוצת "ישראל היום" עלתה בכ-50 אלף עותקים בתוך שבוע

מו"ל העיתון, שלדון אדלסון, הגיע לישראל לקראת ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על חוק "ישראל היום"

שבוע לפני ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על חוק "ישראל היום", שנועדה למנוע את הפצתו של העיתון בחינם, עלתה תפוצת החינמון בכ-50 אלף עותקים - כך נודע ל"גלובס".

בימים האחרונים הגדיל "ישראל היום", שנמצא בבעלותו המיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון המקורב מאוד לראש הממשלה ולרעייתו, את תפוצתו בהדרגה בכל יום.

בתוך שבוע עלתה תפוצת החינמון בעשרות אלפי עותקים: בניגוד לשבוע שעבר שבו הודפס העיתון ב-255 אלף עותקים, את השבוע הזה פתח ישראל היום עם 279 אלף עותקים ביום ראשון ו-291 אלף גיליונות ביום שני.

לקראת הדיון בוועדת השרים לחקיקה שיתקיים ביום ראשון הקרוב, הגיע אדלסון, החי בארה"ב, בימים האחרונים לישראל.

אתמול (ג') חלה עלייה נוספת במספר ההדפסות, כך שבימים שלישי ורביעי חולקו 301 אלף גיליונות של החינמון בכל יום.

גורמים בענף תהו האם העלייה במספר העותקים בימים אלה היא תגובת נגד לפרסומים ב"ידיעות אחרונות" וב"מעריב" על פרשת המיטה הזוגית שהזמינו בני-הזוג נתניהו לטיסתם לפריז ולקנדה, שנחשפה ב"גלובס".

במקביל, "ישראל היום" פרסם הבוקר (ד') מסמכים שהדליפה לשכת נתניהו מימי כהונתו של ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, ובו הם טוענים כי גם אולמרט דרש חדר שינה בטיסותיו הארוכות, בניסיון להצדיק את הזמנת המיטה הזוגית לבני-הזוג נתניהו. מדובר במהלך חסר תקדים, שכן לא נהוג שלשכות ראשי ממשלה מכהנים יציגו לראווה מסמכים של ראשי ממשלות קודמים. בנוסף, לא הוצג בעיתון מסמך המכרז לטיסת נתניהו.

הצעת החוק של ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), "איסור הפצת עיתון בחינם", נועדה להגביל חלוקה לשנה אחת בלבד את חלוקתם של עיתונים בתפוצה ארצית ללא תשלום, במטרה למנוע את הפצתו של ישראל היום, הנחשב ל"ביטאון" ראש הממשלה ומחולק בחינם.

בימים האחרונים החלו אנשיו של נתניהו להפעיל לחצים על שרים וחברי כנסת לקראת ההצבעה בשבוע הבא בוועדת השרים ובכנסת, בטענה כי החוק "לא חוקתי, שערורייתי ופוגע בהרבה חוקי יסוד אחרים".

שלא לציטוט מודים גורמים בסביבתו של נתניהו כי המלחמה נגד הצעת החוק היא גם נגד "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", שלא חסכו מנתניהו בקדנציה האחרונה פרסומים מביכים.

על-פי הערכות, בעקבות הלחצים שמפעילה לשכת ראש הממשלה והלוביסטים ("ישראל היום" מיוצג על-ידי משרד "פוליסי") לא יאושר החוק בוועדת השרים. עם זאת, ח"כ סולודקין הבהירה בעבר כי בכוונתה להעלות את החוק להצבעה טרומית בכנסת גם אם לא יקבל את תמיכת הממשלה. בכנסת מעריכים כי גם במקרה זה לא תזכה ההצעה לרוב במליאה.

בינתיים הקרב על גיוס תומכים ומתנגדים להצבעה על החוק מתלהט, בעיקר סביב השאלה כיצד ינהגו חברי מפלגת העבודה. בלשכתו של עופר עיני, האיש החזק במפלגת העבודה, מכחישים בתוקף מעורבות כלשהיא בקידום החוק, ואמרו כי לא מכירים את ההצעה. לעומת זאת, בכנסת מספרים על מהלך עוקף יו"ר העבודה, אהוד ברק, שנועד לאפשר לחברי כנסת ושרים להצביע נגד עמדתו להתנגד לחוק.

מ"ישראל היום" נמסר בתגובה כי: "'ישראל היום' הגדיל את המהדורה היומית במסגרת פעילות של קידום מכירות. מדובר במהלך שיווקי הכלול ומתוכנן במסגרת התוכנית העסקית של החברה, ואין לכך כל קשר לשום עניין אחר".

באשר להמצאתו של שלדון אדלסון בארץ, ב"ישראל היום" סירבו להגיב.