הרשויות בארה"ב חוקרות את הפצת המוזיקה של אפל ב-iTunes

"ניו-יורק טיימס": משרד המשפטים האמריקני חוקר טענה כי אפל ניצלה את מעמדה בשוק כדי לפגוע באמזון

משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה הנוגעת לשיטות הפצת המוזיקה של אפל - כך מדווח העיתון "ניו-יורק טיימס", שמצטט מקורות המקורבים לעניין. לפי הדיווח, החקירה נמצאת בשלבים מוקדמים, והיא מתמקדת בשיטות הפצת המוזיקה המקוונות של החברה.

המקורות ציינו כי אפל מואשמת, בין השאר, בניצול מעמדה הדומיננטי בשוק המוזיקה האמריקני כדי לפגוע בענקית הקמעונאות המקוונת אמזון. במארס 2010 דיווח כתב-העת "בילבורד" כי אמזון מנהלת משא-ומתן עם חברות מוזיקה על האפשרות להפצה של שירים באתרה יום לפני שאלה יהפכו לזמינים בשאר האתרים ברשת. זאת, בתמורה לקידום השירים באמצעות מבצעים יומיים באמזון.

"בילבורד" דיווח עוד כי כשנודע לאפל על המשא-ומתן, היא פנתה לחברות המוזיקה ודרשה מהן כי לא ישתפו פעולה עם היוזמה של אמזון. לפי הדיווח, אפל איימה על חברות המוזיקה כי אם יעשו כן, היא לא תשקיע בשיווק השירים שלהן בחנות iTunes שלה.

שורת חקירות

אפל היא מפיצת המוזיקה המקוונות המובילה בארה"ב וגם קמעונאית המוזיקה הגדולה בכלל. לפי נתוני NPD, נתח השוק של אפל במוזיקה מקוונת הוא 69%, ובמוזיקה בכלל 26.7%. אמזון, השנייה בגודלה בשוק המקוון, מחזיקה ב-8% ממנו בלבד.

החקירה האחרונה היא חלק משורת חקירות בארה"ב נגד דרכי התנהלותה של אפל. הרשויות חוקרות, בין השאר, את האיסור שהטילה על מפתחי האפליקציות למכשיריה להשתמש בכלים של אדובי, וכן את מנהגי גיוס כוח-האדם של החברה.

דוברי אפל ומשרד המשפטים האמריקני סירבו להגיב.