"העיר החדשה" במו"מ להעברת האופציה באסותא לקבוצת חבס

"העיר החדשה" של דרור הלוי רכשה ב-2009 אופציה לרכישת המתחם משותפות בראשות בוימלגרין קפיטל ולמדן אחזקות ■ אם יבשיל המו"מ, הפרויקט יהפוך ליזמי ומחירי הדירות בו יעלו ■ בין חברי הקבוצה: אהוד ברק, גליה מאור, אלי יונס, עו"ד ישראל קנטור ועו"ד דליה טל

קבוצת חבס מנהלת מו"מ ראשוני לרכישת מתחם בית החולים אסותא הישן בתל אביב, כך נודע ל"גלובס".

כמה גורמים המקורבים למו"מ אומרים היום (ד') ל"גלובס" כי חברת "העיר החדשה" של דרור הלוי - שרכשה ב-2009 אופציה לרכישת המתחם משותפות בראשות חברת בוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין ולמדן אחזקות של חן למדן - ניהלה מו"מ ראשוני לסיחור האופציה אל קבוצת חבס, שבשליטת הרצל חבס, וכי האפשרות לרכישת המתחם עדיין נבחנת.

ככל הנראה, נסב המו"מ כעת על כמה תשלם קבוצת חבס לקבוצת העיר החדשה על הרוכשים שתביא לפרויקט. אם יבשיל מו"מ שכזה, משמעות הדבר שהפרויקט יהפוך לפרויקט יזמי לכל דבר. במילים אחרות: במקום לרכוש את הקרקע במשותף ולבנות עליה, ירכשו חברי קבוצת הדירה את המוצר הסופי - הדירה.

בין חברי הקבוצה: שר הביטחון אהוד ברק, מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלי יונס, עו"ד ישראל קנטור ועו"ד דליה טל, מבכירי עורכי הדין בארץ ושותפים במשרד קנטור אלחנני טל ושות'.

סביר להניח שאם הקרקע תעבור לבעלות חבס, שמתמחה בדירות יוקרה, מחירי הדירות הסופיים יעלו. המחיר למ"ר בפרויקט המתוכנן של הלוי, "אסותא באוהאוס וילאג'" ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, נע סביב 26 אלף שקל למ"ר. היום דיווח חבס על עסקה למכירת דירה במגדל רוטשילד 1 בתל אביב, ששיקפה מחיר למ"ר של כ-20 אלף דולר, פי שלושה.

למרות שגיבשה את קבוצת הרכישה להקמת 155 יחידות דיור במלואה, העיר החדשה טרם דיווחה על בנק שיעניק מימון לרוכשי הדירות. בנוסף, לאחרונה נערך דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב באשר לאפשרות לבחינה נוספת של הפרויקט על ידי רשויות התכנון בעיקר בשל התוכנית למגדל בן 26 קומות שיוקם במסגרת הפרויקט.

מקבוצת חבס נמסר בתגובה כי "קבוצת חבס בחנה בעבר את אפשרויות הפרויקט ואינה מנהלת כעת מו"מ עם קבוצתו של דרור הלוי. בא בעת, קבוצת חבס פועלת לאיתור פרויקטים אשר ישמשו אותה לפעילותה העתידית".

מקבוצת העיר החדשה נמסר בתגובה כי "פרויקט אסותא הוא הפרויקט בעל הפרופיל התקשורתי והמיתוג הגבוהים ביותר בישראל זה שנים. מטבע הדברים רוב הגורמים המובילים במשק פנו, ופונים, לעיר החדשה בהצעות להשתלב בדרכים שונות בפרויקט. אין לכך כל השפעה ואין כל שינוי במבנה הפרויקט. מימוש העסקה, על ידי חברי הקבוצה, יתבצע על פי המתווה המקורי". כמו כן, "העיר החדשה" הודיעה לאחרונה לחבריה במכתב כי "הבשילו התנאים לרכישת מתחם אסותא ומימוש הפרויקט. בחציו הראשון של חודש יוני נודיעכם על הליך המימוש ויימסר לוח התשלומים. בחציו השני של החודש צפויה לצאת הודעת הנאמן על התשלום והמימוש צפוי לתחילת יולי".

22
 22