שמועה: חסיד יוזמת השלום של אובמה יהיה השגריר בישראל

הממשל מחזר אחרי רוברט ווקסלר, ציר בית-הנבחרים לשעבר ונשיא מרכז דניאל אברהם לשלום במזה"ת, ארגון אמריקני שדוחף לשלום ישראלי-פלסטיני ■ בתקופת הבחירות לנשיאות, שכנע ווקסלר את הגוש של יהודי פלורידה שאובמה הוא פרו-ישראלי

רוברט ווקסלר, לשעבר ציר דמוקרטי בבית-הנבחרים ואחד מהאישים הבולטים בקרב גרעין יהודי של תומכים מושבעים בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, עשוי להתמנות לשגריר הבא של ארה"ב בישראל.

לפי ידיעה באתר "פוליטיקו", מחזר הממשל אחרי ווקסלר, שמשמש עתה כנשיא מרכז דניאל אברמס לשלום במזה"ת, מכון הגות אמריקני שדוחף לשלום ישראלי -פלסטיני, במאמץ לשכנעו לקבל את המשרה. האתר מגדיר את המידע כ"שמועה".

פקיד אמריקני סיפר כי ביקש מווקסלר להגיב על השמועה. הציר לשעבר אמר לו, שהוא אינו מעוניין מפני שהוא נהנה מתפקידו הנוכחי.

כמה פקידים ומומחים למזה"ת אמרו ל"פוליטיקו", שבממשל התגבשה הסכמה שצריך למנות כשגריר בתל-אביב דמות פוליטית רבת השפעה. ההחלטה הזו משתלבת בקמפיין הנמרץ של הבית הלבן לחזר אחר הקהיליה היהודית בארה"ב, במאמץ להעניק תנופה נוספת למאמצי השלום במזה"ת.

ווקסלר עצמו היה שחקן מרכזי בקמפיין החיזור הקודם של אובמה אחרי יהודים בארה"ב, ב-2008, כאשר אובמה רץ לנשיאות ארה"ב. המועמד הדמוקרטי נאלץ להתמודד אז בתעמולת בחירות רפובליקנית שהציגה אותו כעוין לישראל. ווקסלר, שכציר בקונגרס ייצג אזור בחירה בפלורידה, עם בוחרים יהודיים רבים, היה איש הקשר של אובמה לגוש היהודי הגדול במדינה זו. הוא חרש את פלורידה לאורך ולרוחב וקיים עשרות עצרות בבתי-כנסת, בבתי-זקנים ובמרכזים קהילתיים, במאמץ למכור את אובמה כפוליטיקאי אוהד ישראל.

בעצרת שעשתה כותרות בזמנה, הציג ווקסלר את אובמה לפני קהל יהודי בעיר בפלורידה. אובמה ניגש למקרופון והציג את עצמו כ"ברוך אובמה". ידיעה שפורסמה על כך אז בגלובס נשאה את הכותרת: "השם הוא אובמה, ברוך אובמה". מאמצי ווקסלר הניבו פרי ושיעור התמיכה באובמה בקרב יהודי פלורידה היה דומה לשיעור התמיכה הארצי בקרב היהודים: קצת יותר מ-75%.

מכל מקום, לא ברור אם ווקסלר אכן יקבל את המינוי בתל-אביב, מפני שהוא יצטרך לוותר על משרה בכירה בארגון בעל השפעה רבה בוושינגטון, שפותח לפניו דלתות הן בוושינגטון והן בבירות המזה"ת, שלא לדבר על כך שכנשיא הארגון הוא משתכר הרבה יותר משגריר. מצד אחר, כאשר נשיא ארה"ב מציע לך משהו, קשה לסרב, כפי שאמר פקיד ממשל לשעבר ל"פוליטיקו". חשינוי בצמרת השגרירות בת"א צפוי להתבצע בסוף הקיץ או בספטמבר, לדברי האתר.