ת"א סגרה שבוע סוער: המעו"ף איבד 0.3%, ועלה השבוע 0.2%

פקיעת אופציות המעו"ף לחודש מאי, ההתפתחויות בשוקי חו"ל ומבול של דו"חות כספיים - כל אלה השפיעו היום על המסחר ■ לאחר פרסום הדו"חות: לאומי ופועלים סגרו בעליות, דיסקונט צנחה

שבוע סוער נסגר היום בבורסה בת"א, שבוע שכלל מעבר במדד ה-MSCI לסטטוס של "משק מפותח" שלווה במחזורי עתק של 16.4 מיליארד שקל, חדשות והתפתחויות מאירופה שהשפיעו על השוק ועוד רבים וטובים, נסגר ביום של ירידות. המדדים המובילים באחד-העם סיימו היום בירידות של עד 1.1%, לאחר שנסחרו ברוב שעות המסחר במגמה חיובית. בסיכום שבועי, עם זאת, המדדים סגרו בתשואה חיובית - המעו"ף הוסיף 0.2%, הנדל"ן עלה ב-1.1% ומדד הבנקים התחזק ב-0.2%. מחזור המסחר גם היום היה גבוה יחסית בשל פקיעת אופציות המעו"ף לחודש מאי, הסתכם בכ-4.1 מיליארד שקל, אולם הוא לא התקרב למחזור השיא שנרשם כאמור אתמול עם השדרוג של המשק. ברקע, מגמה חיובית נרשמה היום באסיה ובאירופה, ופתיחה חיובית בוול סטריט.

אתמול, המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים למרות פתיחה חיובית למדי. נתונים מעורבים השפיעו אמש על המסחר: מחד, ה-OECD העלה את תחזית הצמיחה העולמית ונתוני מאקרו טובים פורסמו בארה"ב ותמכו בעליות, אולם מאידך פורסמו דיווחים לפיהם סין שוקל מחדש את החזקותיה באג"ח ממשלתיות אירופיות, מה שהחזיר לקדמת הבמה את החששות ממשבר החובות באירופה והוריד את המדדים בוול סטריט בשיעור של עד 0.7%. סין, מצידה, כבר הספיקה היום להכחיש את אותם דיווחים.

היום הצטיירה כבר תמונה חיובית יותר. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עלו בכ-2.5%, אך בסוף המסחר נפתח מתון יותר, בעליות של "רק" 2.2%. באסיה המדדים מחקו את הירידות וננעלו בעליות, ובאירופה המסחר מתנהל בעליות של עד 2%. בבוקר, נזכיר, האופציות על המעו"ף פקעו בבורסה בת"א ברמה של 1,110 נקודות, עלייה קלה של כ-0.3% משער הסגירה של אתמול.

"לא משעמם"

ובחזרה לישראל, השוק המקומי שודרג אמש במדדי ה-MSCI ל"שוק מפותח" והדבר הורגש היטב בבורסה, עם הארכת המסחר בשעה וחצי ומחזור שיא, בייחוד בטבע שמשקלה במדד MSCI ישראל עלה ל-63% מ-59%.

"אף אחד לא יכול לטעון שמשעמם לו בכל הקשור לשווקים הפיננסים", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "פאניקה מתחלפת בשמחה, מתפתחת מתחלפת במפותחת, משבר מתחלף בהזדמנות שהופכת למלכודת ובאווירה כזו צריך לקבל החלטות".

סגל טוען כי הימים האחרונים בבורסה סיפקו איתות טכני להמשך עליות בשוק. לדבריו, "זה מתחיל בתבנית הפטיש מיום שלישי, ממשיך בפער המחיר העולה ביום רביעי ונגמר בעובדה שהמעו"ף נשאר בסופו של דבר מעל 1,095 נקודות ומעל הממוצע הנע ל-200 יום. האינדיקטורים פונים יפה למעלה כך שאם לא יהיו הפתעות דרמטיות בעולם, פנינו כלפי מעלה. כמובן שמהלך מתחת ל-1,095 נק' ילבין את פנינו, אבל היה ונראה את המעו"ף מעל 1,095 נק', ניתן יהיה להתחיל לחשוב בכיוון של גל עולה. אזור ההתנגדות הוא בין 1,030 ל-1,050 נק'. מהלך מעל 1,050 נק' יחשב סימן שורי מאוד. התנגדות באזור הזה ומהלך מתחתיו בהמשך יחשבו סימן דובי".

ים של דו"חות

בנק פועלים הרוויח 462 מיליון שקל, לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחס הלימות ההון עלה ל-13.9% מ-13.7% בסוף 2009, כאשר הלימות ההון הראשוני עלתה ל-7.9% מ-7.7%. בשורה התחתונה השיג הבנק תשואה של 9.2% על ההון העצמי, לעומת 9.4% ברבעון הקודם ו-0.9% בלבד ברבעון המקביל.

הרווח הנקי של בנק דיסקונט עלה ב-2.1% והסתכם ב-143 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. התשואה להון - 5.8%, לעומת 6.5% ברבעון המקביל - שני הנתונים הם הנמוכים במערכת הבנקאית. יחס הלימות ההון הכולל (לפי כללי באזל II) עמד על 12.5%, לעומת 12.06% ברבעון האחרון של 2009. הלימות ההון הראשוני -7.75% לעומת 7.51%.

בנק לאומי דיווח על הרווח הגדול ביותר במערכת הבנקאית - 596 מיליון שקל - גידול של 39% לעומת הרבעון המקביל, ומשקף תשואה להון של 11.2% - הגבוהה במערכת הבנקאית. יחס הלימות ההון הכולל עלה ל-14.87% מ-14.09% בסוף 2009, כאשר הלימות ההון הראשוני עלתה ל-8.43% מ-8.33%.

גבעות שחררה עדכון ראשוני על ההתפתחויות בקידוח מגד 5. החברה מעדכנת כי במהלך המבחן של מקטע מס' 1 (העמוק ביותר) זרמו באופן טבעי 33 חביות של נוזלים מתוך הקידוח במשך 8 שעות. השותפות ממשיכה במבחן מקטע מס' 1 ותדווח בסופו את מספר חביות הנפט שזרמו במהלך המבחנים. "השותפות מבקשת לחזור ולהדגיש כי נתונים מסוג זה אינם משקפים את קצב ההפקה מהבאר ואת כלכליותה ואלה ייקבעו כאמור רק לאחר סיום המבחנים".

חברה לישראל רשמה ברבעון הראשון רווח תפעולי של כ-263 מיליון דולר, לעומת 119 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הרווח הנקי הסתכם בכ-49 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. חברת הספנות שבשליטתה, צים, סיימה את הרבעון בהפסד של כ-82 מליון דולר.

אתמול פורסמו דו"חות רבים, וביניהם הבינלאומי , פז ואל על . עונת הדו"חות תסתיים בתחילת השבוע הבא, אז תפרסם גם אפריקה ישראל את דו"חותיה, לראשונה מאז השלמת הסדר החוב.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]