השקל התחזק מול הדולר והאירו: הדולר היציג ב-3.834 שקלים

הדולר היציג נקבע בירידה של 0.3% ■ האירו היציג איבד 0.4% לרמה של 4.712 שקלים ■ בעולם האירו עולה ב-0.7% לרמה של 1.224 דולרים במקביל לעליות חדות בבורסות אירופה וצפי לפתיחה חיובית בניו-יורק

בפתיחת יום המסחר המקומי במטבעות הדולר רשם עלייה קלה מול השקל. בהמשך נרשם שינוי במגמה, שנשמרה עד לסיום המסחר הבין-בנקאי, והדולר היציג נקבע בירידה של 0.3% לרמה של 3.834 שקלים. האירו היציג איבד מערכו 0.4% ונקבע ב-4.7122 שקלים. בעולם מתחזק האירו ב-0.7% לרמה של 1.224 דולרים במקביל לעליות שערים חדות בבורסות אסיה וצפי לעליות של כ-2.5% בפתיחה מאוחר יותר בוול סטריט.

העליות בבורסות בעולם נתמכות בהודעת סין כי אין בכוונתה להמכור אג"ח אירופאיות. "אירופה הייתה ותמשיך להיות גם בעתיד שוק חשוב ומהותי להשקעת רזרבות המט"ח של סין", נאמר בתגובה שפורסמה באתר האינטרנט של הסוכנות לניהול רזרבות המט"ח בסין.

בארה"ב יתפרסמו כשעה לפני פתיחת המסחר בניו-יורק כמה נתוני מאקרו, ביניהם הצמיחה ברבעון הראשון (צפי להתרחבות של 3.5% במשק) והדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף (צפי ל-450 אלף).

מחדר המסחר של הראל פיננסים נמסר כי הבוקר המסחר בדולר/שקל נפתח לאחר שאתמול, לאחר קביעת השער היציג, ראינו את הדולר מתחזק בצורה ניכרת אל מול השקל, למרות ובניגוד להערכות שכניסתה של ישראל אתמול למדד ה-MSCI יחזק את השקל, בשל המרות דולרים לצורך רכישת מניות.

"ואכן אתמול ראינו עליות שערים בביקושי ענק בבורסה המקומית. ייתכן וגופים זרים ניצלו את המצב בשביל לסגור פוזיציות שורט דולר/שקל, וכך למרות מחזור של 16.4 מיליארד שקל בבורסה - הדולר/שקל הגיעו בשיא המסחר לרמה של 3.87 שקלים", אומרים בהראל.

מחברת איזי-פורקס נמסר כי אתמול נכנסה הכלכלה המקומית ל-OECD בתרועה רמה והמדדים באחד העם הראו את הצבע הירוק. בשעות הצהריים התחזק שוב הדולר מול השקל לרמות של 3.8600. מבחינה טכנית פרץ המטבע האמריקאי את טווח המחירים שאפיין אותו במהלך התקופה האחרונה ושמירה על רמת ה-3.8000 כרמת תמיכה חיונית להמשך מגמת התחזקות הדולר.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]