השופטים לפרקליטות: מצעד העדים בתיק ראשונטורס ארוך מדי

השופטים הביעו תרעומת על החלטת הפרקליטות להעלות מצעד של עדים - נציגי הארגונים ששילמו תשלומי יתר לכאורה על טיסותיו ומלונותיו של אולמרט: "מביאים את אותם עדים שאומרים בדיוק אותו דבר; חבל על הזמן"

סבלנותם של השופטים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המצוי כעת בשלב עדויות התביעה בפרשת ראשונטורס, הולכת ופוקעת - כך עולה מהדיון שהתקיים היום (ה') במשפטם של אולמרט ומזכירתו לשעבר שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים.

השופטים מוסיה ארד, משה סובל ויעקב צבן הביעו תרעומת על החלטת הפרקליטות להעלות מצעד של עדים - נציגי הארגונים ששילמו תשלומי יתר לכאורה על טיסותיו ומלונותיו של אולמרט - שכולם מוסרים עדות זהה.

"בכל פעם מביאים את אותם עדים, שאומרים בדיוק אותו דבר", אמרו השופטים לנציגי התביעה, "חבל על הזמן שלכם, צריך לקצר. מאין יבוא עזרנו? מספיק!".

מאז תחילת שלב העדויות בפרשת ראשנטורס התעקשו אנשי הפרקליטות להביא נציגים מכלל הארגונים ששילמו עבור הטיסות והאירוח, וכולם חזרו על סיפור דומה - ואמרו שלא ידעו כי מדובר בטיסות שעלותן כבר שולמה על-ידי גוף אחר, ואילו היו יודעים לא היו מסכימים לממן את הנסיעות הללו.

נציג הפרקליטות, עו"ד אורי קורב, הבטיח לשופטים לבוא בדברים עם נציגי ההגנה כדי לבחון את ניתן לייתר חלק מהעדויות הללו, שעדיין צפויות להישמע.

במסגרת העדויות שנשמעו היום תקפה יפית ניסן-מרום מהאגודה למען החייל בתחילת עדותה את פרסום תמליל עדותה במשטרה הבוקר ב"ידיעות אחרונות", שממנו עלה לכאורה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש תשלום בעבור הופעה באירוע לזכר אחיו יוני נתניהו. "התמליל הוצג באופן מגמתי וציני", אמרה בבית המשפט, "במטרה ליצור עוד קוריוז נגד בנימין נתניהו. זו כתבה מגוחכת בעיניי".