ח"כ אורלב: התחלנו לראות תוצאות במאבק בשחיתות השלטונית

אמר את הדברים בכנס לשכת המבקרים הפנימיים ■ "לאחרונה נוצרה הרתעה אצל צמרת השלטון מפני הביקורת הפנימית; מצד שני, די להציץ בדו"חות המבקר ולראות שההתנהלות השלטונית עדיין אינה נקייה משחיתות"

"במאבקים בין הישרים למושחתים, המושחתים יודעים להסתגל למצבים חדשים" - כך אמר היום (ה') יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ זבולון אורלב, בכנס של לשכת המבקרים הפנימיים.

בהתייחס לדברי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אתמול (ד') בכנסת, לפיהם יש מקום להעניק חסינות למבקר המדינה, אמר אורלב: "אין עדיין הסכמה עם שר המשפטים להעניק חסינות למבקר המדינה מפני תביעות פליליות. גם המבקרים הפנימיים זקוקים להגנה כזו בחוק כדי שיוכלו לעשות עבודתם נאמנה".

בהתייחסו לנושא השחיתות השלטונית אמר אורלב: "אנו מתחילים לראות תוצאות במאבק בשחיתות השלטונית, ולאחרונה נוצרה הרתעה ראויה אצל צמרת השלטון מפני הביקורת הפנימית. אין ספק כי זהו מהלך חשוב מאין כמוהו. היום אנחנו כבר לא מסוגלים לסבול שחיתות בצמרת השלטונית - דבר שלא היה לפני 5 שנים למשל, והראייה לכך היא שבכירי שלטון לשעבר כבר נמצאים בכלא".

"מצד שני", אמר אורלב, "די להציץ בדו"חות של מבקר המדינה ולראות שאין עדיין שיפור בהתנהלות השלטונית, שאיננה נקייה משחיתות. במאבקים בין הישרים למושחתים, המושחתים יודעים להסתגל למצבים חדשים, וחוק הביקורת הפנימית עדיין לא נותן לכך מענה. עדיין יש גופים שמתחמקים מהחלת חוק הביקורת עליהם, בעיקר אגודות עותומניות שיש להן אלפי עובדים, כמו ההסתדרות הכללית, הע"ל, החינוך העצמאי, קופות-החולים ועוד".