הצמיחה בארה"ב לא עומדת בקצב: אומדן שני לתמ"ג ירד ל-3%

הצפי היה כי האומדן השני לצמיחת התמ"ג ברבעון הראשון יעלה ל-3.3% לעומת האומדן הראשון שהיה 3.2% לעומת זאת בפועל חלה ירידה ■ מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-14 אלף ל-460 אלף - הצפי היה לירידה חדה יותר ל-455 אלף

בארה"ב פורסמו לפני תחילת המסחר בוול סטריט נתונים מאכזבים, כאשר שיעור צמיחת התמ"ג ברבעון הראשון על פי האומדן השני שפורסם היום הצביע על צמיחה מתונה יותר מהציפיות ומתונה יותר גם מהאומדן הראשון שפורסם. בנוסף דווח על עלייה חדה מהצפי במספר התביעות השבועיות לדמי אבטלה.

על פי האומדן השני צמח התוצר המקומי הגולמי בארה"ב ברבעון הראשון ב-3% בלבד במונחים שנתיים לעומת הצפי שהיה בשוק כי הנתון יצביע על עלייה ל-3.3% לעומת האומדן הראשון שהיה 3.2%.

הוצאות הצרכנים, המרכיב המרכזי בצמיחת התוצר צמחו ב-3.5% במונחים שנתיים ברבעון הראשון לעומת צפי כי יצמחו ב-3.6%. כמו כן נתוני ההשקעות העסקיות על הונמכו ל-13.1% לעומת האומדן הראשוני שהיה לצמיחה של 14%.עיקר הירידה חל בהוצאות שהוציאו העסקים על ציוד חדש ועל תוכנות. בנוסף הגירעון המסחרי של ארה"ב היה גבוה מהצפי באומדן הראשון והיה גורם מעכב משמעותי יותר בפעילות הכלכלית בארה"ב.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-14 אלף ל-460 אלף לעומת צפי כי ירדו יותר ל-455 אלף, הנתון של השבוע הקודם עודכן כלפי מעלה והצביע על 474 אלף תביעות ראשוניות לעומת הדיווח הקודם שהיה ל-471 אלף תביעות.

עם פרסום הנתונים נחלשות העליות בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט, עם זאת החוזים עדיים מצביעים על עליות חדות בפתיחה.