רשות השידור לערוצים 2 ו-10: שלמו 100 אלף דולר על שידור שערי המונדיאל

‏בערוץ 10 ובחדשות ערוץ 2 זועמים על דרישת רשות השידור - והחלו לבדוק דרכים שונות לעקוף אותה ■ רשות השידור: "מדובר בהצעה שיוויונית במחיר הוגן"

רשות השידור דורשת מחדשות ערוץ 2 ומערוץ 10 תשלום עבור שידור השערים מהמונדיאל בדרום-אפריקה. ל"גלובס" נודע כי הרשות, המחזיקה בזכויות הבלעדיות בישראל לשידור 55 מ-64 מהמשחקים, דורשת סכום של 100 אלף דולר מכל אחד מהגופים.

‏בערוץ 10 ובחדשות ערוץ 2 זועמים על הדרישה של הרשות, והחלו לבדוק דרכים שונות לעקוף את האיסור.

רשות השידור, מתוקף חברותה בארגון השידור האירופי (‏EBU‏), שילמה כ-5 מיליון דולר עבור הזכויות לשידור משחקי מונדיאל 2010.

לפני כחודשיים נאלצה הרשות לפנות לפיפ"א כנגד חברת החדשות של ערוץ 2, במטרה להגן על הזכויות הבלעדיות שהיא מחזיקה מהטורניר בדרום-אפריקה. במכתב ביקשה הרשות שלא לאפשר לכתב חדשות ערוץ 2, בן מיטלמן, גישה למאגרי מידע השמורים רק לבעלי זכויות. פיפ"א קיבלה את הטענה של הרשות.

‏מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור רכשה את זכויות השידור למונדיאל 2010 בסכום ניכר ומשקיעה בהפקת השידורים סכומים משמעותיים נוספים. כבעלת זכויות השידור הציעה הרשות, בפנייה שיוויונית שנערכה לכל גופי השידור הרלוונטיים, לרכוש זכויות לא בלעדיות לשימוש חדשותי בקטעים ממשחקי המונדיאל במחיר של 360 אלף שקל. הרשות סבורה כי בהתחשב באירוע בו מדובר, מדובר בהצעה שוויונית ובמחיר הוגן. גם כללי פיפ"א מאפשרים גביית תשלום עבור שימוש חדשותי כאמור".

רשות השידור מציינת בנוסף כי "בעבר, כאשר שידרו הערוצים המסחריים את משחקי המונדיאל, כיבדה הרשות את ההסכמים ונמנעה באופן מוחלט מלהשתמש בזכויות".