אמזון תציג גירסה דקה יותר של קורא הספרים האלקטרוני קינדל

התצוגה בגירסה החדשה של קינדל צפויה להיות חדה יותר, אך הוא לא יכלול מסך מגע ■ הקינדל החדש גם לא יגיע עם תצוגה צבעונית - "זה אתגר טכנולוגי גדול, והדרך עוד ארוכה"

‎‎ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון צפויה להשיק באוגוסט 2010 גרסה נוספת, דקה יותר, של קורא הספרים האלקטרוני שלה, קינדל. על כך נמסר משני מקורות בחברה. על-פי הדיווח, התצוגה בגרסה החדשה של קינדל צפויה להיות חדה יותר, אך הוא לא יכלול מסך מגע על אף העסקה שביצעה אמזון בפברואר השנה, במסגרתה רכשה את חברת ‏Touchco‏, המתמחה בטכנולוגיית של מסכי מגע.

הקינדל החדש גם לא יגיע עם תצוגה צבעונית, כשבשבוע שעבר אמר מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בכנס בעלי המניות השנתי של החברה כי גרסה כזו לא תגיע למדפים בקרוב. לדבריו, הפיכת תצוגת הדיו הדיגיטלי, שמאפשרת קריאה נוחה של ספרים במכשיר, לצבעונית היא אתגר טכנולוגי גדול, ו"הדרך עוד ארוכה".

אמזון השיקה את קינדל ב-2007, כשכיום נראה כי המתחרה העיקרי של המכשיר הוא האייפד החדש של אפל, שמאפשר, לצד קריאת ספרים דיגיטליים, גם גלישה באינטרנט וצפייה בסרטים. מתחרה נוסף הוא ה-‏‏eReader‏ של סוני, שמאפשר, בדומה לקינדל, הורדת ספרים באמצעות רשת אלחוטית.

על-פי הערכות חברת המחקר פורסטר, ב-2010 צפויים להימכר 6 מיליון קוראי ספרים אלקטרוניים בעולם, לעומת 3 מיליון שנמכרו ב-2009. קינדל מחזיק בכ-60% משוק קוראי הספרים האלקטרוני בארה"ב, וה-‏eReader‏ מחזיק בכ-35% משוק זה.