נחתמו הסכמי עבודה בדיסקונט: תוספת של 8.5% לשכר

על פי ההסכם ישלם הבנק לפקידים מקדמה בשיעור ממוצע של 4.5% לשנת 2009 ותשלום נוסף לכלל העובדים כמקדמה לשנת 2010 בשיעור ממוצע של 4%

יחסי העבודה בבנק דיסקונט חוזרים למסלולם התקין עם החתימה על 4 הסכמים קיבוציים. העובדים התחייבו לשקט תעשייתי בנושאים שבהסכם, עד סוף שנת 2011.

על פי ההסכם ישלם הבנק לפקידים מקדמה בשיעור ממוצע של 4.5% לשנת 2009 ותשלום נוסף לכלל העובדים כמקדמה לשנת 2010 בשיעור ממוצע של 4%. השיעור הסופי של תוספות השכר לשנים אלה יקבע במו"מ על הסכם השכר הבא הסופי לשנים 2010 ו-2011.

עניינו של ההסכם השני שנחתם הוא החזר חלקי של ויתורי העובדים והמנהלים עליהם הוסכם בתחילת 2009. כזכור, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, הסכימו הפקידים והמנהלים לתרום את חלקם, ואולם בניגוד לעובדי הבנקים האחרים לא הסכימו עובדי דיסקונט על ויתורים בהסכם השכר. המנהלים הסכימו על ויתור חד פעמי של משכורת 13 ואילו הפקידים הסכימו לויתור על ימי חופשה ומתנת ראש השנה. בהסכם שגובש מוחזרים למנהלים 40% ממשכורת 13 שתרמו, ולפקידים מוחזרים ימי חופשה שתרמו.

הסכם נוסף עוסק בהעסקת עובדים ארעיים לפיו עם חתימת ההסכם יועברו 100 עובדים ארעיים למעמד של עובדים מן המניין, 100 נוספים צפויים לעבור למעמד זה עד לסוף השנה, 100 עד לסוף שנת 2011 והיתר עד סוף שנת 2012 כך שמספר הארעים בבנק עד למועד זה יעמוד על 30% ממספר העובדים מן המניין.

ההסכם האחרון הנוגע להכרה של הבנק בזכות ההתארגנות וזכות השביתה של העובדים. עפ"י הסכם זה מתחייב הבנק שלא לעשות כל פעולה שיש בה משום שבירת שביתה אם תוכרז שביתה כדין. ההתחייבות מתייחסת בין השאר להתחייבות ההנהלה להימנע מהעסקת עובדי מיקור חוץ, עובדי חברות כ"א ועובדים ארעיים במטרה לשבור את השביתה. כמו כן, התחייב הבנק לאפשר לחברי הועד להיכנס בכל עת לכל יחידה מיחידות הבנק כחלק בלתי נפרד ממימוש זכות התארגנות.

עדיין נותרו על הפרק דיונים בין הועד לבין ההנהלה בנושאים של היקף ההעסקה של מיקור חוץ והשינויים הצפויים בחטיבה הקמעונאית.

מנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר, ציין: "אני חושב שהצלחנו להגיע להסכמים טובים לשני הצדדים שיביאו ליציבות ולשקט במערכת יחסי העבודה לשנים הקרובות".

יו"ר הוועד הארצי בבנק דיסקונט, ריקי בכר, אמר כי "הצלחנו להשיג את ההסכמים הטובים ביותר בענף הבנקאות. מדובר לא רק בהסכמים שעוסקים בשכר אלא בהסכמים שמבטיחים שמירה על הכוח של העבודה המאורגנת בבנק. חזרנו ליחסי עבודה תקינים ויציבים לטובת ציבור העובדים, הבנק והלקוחות."

את ועד העובדים ייצגו עוה"ד בני ואלי כהן.